Nou dan ga ik je toch vertellen dat we daar niet omheen kunnen. En waarom? Omdat een voertuig bestellen zonder dakrail meer geld kost dan een voertuig bestellen zonder dakrail. Zo kan ik je nog meer voorbeelden geven, de Tourans uit de LAPV komen allemaal met schakelflippers en automatisch inparkeerfunctie, die in sommige regio's zelfs handmatig worden uitgeschakeld. Ook dit zit er standaard bij en is goedkoper dan deze uit het pakket te laten....
Voorbeeldje van mijzelf, laatst een nieuwe auto gekocht. Wilde het meest uitgebreidde pakket, maar hier zaten ook sportstoelen bij. Als ik die wilde vervangen voor de normale stoelen kostte dit mij extra geld, als ik een ander pakket nam en de onderdelen uit het uitgebreidde pakket er los bij kocht, kostte het me ook meer geld....
Het gaat allemaal om geld, heel simpel. Bovendien, wat boeit zo'n dakrail nou. Nee het is niet functioneel en blokkeert deels het zicht van de lamp, maar de 10 pitritten die zo'n onopvallende auto per jaar rijdt... lekker boeiend. Bespaar dan liever wat geld.
Dat je er geen pitritten mee wilt rijden wegens de zichtbaarheid, prima moet je zelf weten. Je kan mij niet vertellen dat je hierdoor in de problemen gaat komen bij een evt aanrijding.
Je kan er ook voor kiezen om 10 sec later bij het incident aan te komen, en eerst de lamp er goed op gaat zetten door uit het vtg te stappen.