Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2771648 keer)

0 gebruikers (en 41 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7260 Gepost op: 27 april 2013, 12:15:23
Ik geef je in dit geval helemaal gelijk, maar wat als:
-de kazerne in fik staat of er een andere calamiteit is?
-er nog voertuig moet worden opgehaald en deze meneer enige is die hem mag bedienen?(denk maar eens aan een comapgnie's inzet, ik denk  niet dat er dan nog veel mensen op een kazerne zullen zijn. Terwijl de autoinzet hard nodig is.)
-enz...

Dan zal dat verantwoord moeten worden.... Wat je echter nog steeds in Nederland ziet gebeuren is dat men gewoon dagdagelijks met OGS naar de kazerne rijd, bevelvoerder, chauffeur etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #7261 Gepost op: 27 april 2013, 13:55:13
Ik zie het juist als een goeie ontwikkeling, helaas gebeurd het steeds minder ipv meer alleen omdat we over lopen van de wetten en regelgevingen.
Landelijk zijn er overal problemen met opkomst tijden ed, ik denk dat dit juist een mooie project is om nader te onderzoeken.
En natuurlijk niet iedereen met spoed laten rijden maar misschien op fuunctie oid, maar het onderzoeken en aanpassen waard!
ACH & HBT


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #7262 Gepost op: 27 april 2013, 16:15:32
Het lijkt mij ook een goede oplossing voor de lange opkomst tijden. Zeker in tijden van vakantie kan het best zijn dat je maar een of twee bevelvoerders/chauffeurs hebt die ook nog op een vrij grote afstand van de kazerne wonen. Dan scheelt het soms best nog wel in opkomst tijd als je met ogs naar de kazerne kan.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #7263 Gepost op: 27 april 2013, 16:22:36
Als je iets wilt doen aan veiligheid en opkomsttijden kan er in mijn ogen beter gekeken worden naar het Almeerse model waar nu vrijwilligers ook gekazerneerd zitten. In plaats van straks 8 dienstauto's met OGS naar een kazerne te laten rijden.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #7264 Gepost op: 27 april 2013, 16:56:16
Ik zie het juist als een goeie ontwikkeling, helaas gebeurd het steeds minder ipv meer alleen omdat we over lopen van de wetten en regelgevingen.
Het lijkt mij ook een goede oplossing voor de lange opkomst tijden.
Dan zal de brancherichtlijn aangepast moeten worden, als dit echt zo wenselijk is. Toch?
Ik vind het behoorlijk onwenselijk als iedereen zelf maar gaat bepalen aan welke richtlijnen hij zich wél en niet gaat houden...


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #7265 Gepost op: 27 april 2013, 17:29:49
Dat zou inderdaad een idee zijn. Echter is het volgens mij meer iets voor op het platteland/ in dorpen waar mensen soms op behoorlijke afstand van de kazerne wonen. Dan heeft een da wel nut


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #7266 Gepost op: 27 april 2013, 17:39:15
Dat zou inderdaad een idee zijn. Echter is het volgens mij meer iets voor op het platteland/ in dorpen waar mensen soms op behoorlijke afstand van de kazerne wonen. Dan heeft een da wel nut
Maar of je op het platteland veel sneller bent met OGS is dan weer de vraag ;)


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #7267 Gepost op: 27 april 2013, 17:41:40
Je mag dan geoorloofd een stukkie harder rijden (ook al wordt dat zonder ogs ook gedaan) en stoplichten/ inhaalverbod(er willen hier nog wel is wegen liggen van een kilometer of wat waar je niet mag inhalen, bijzonder vervelend als de ts op je moet wachten terwijl er een trekken voor je rijdt) heb je geen last van.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #7268 Gepost op: 28 april 2013, 09:02:51
Misschien de discussie afsplitsen? 98uiye


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #7269 Gepost op: 28 april 2013, 17:05:52
20130428 P1 Ass cpa Ambrosius van Ommerenlaan BNV 1751
Hoogwerker brandweer naar melding Ass, Cpa met prio 1