Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2733315 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #8810 Gepost op: 17 oktober 2014, 08:25:45
Discussie n.a.v. laatste filmpje heeft een eigen topic gekregen




silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8812 Gepost op: 18 oktober 2014, 12:37:39
Jammer dat de knipperende koplampen nog zo onbekend zijn binnen de politie  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8813 Gepost op: 18 oktober 2014, 14:51:02
Citaat van: silque link=msg=1302673 date=1413628659
Jammer dat de knipperende koplampen nog zo onbekend zijn binnen de politie  :)

De nieuwst politievoertuigen zijn wel degelijk uitgevoerd met wigwac (knipperende koplampen)
Ik weet in ieder geval dat Amsterdam auto's met wigwac heeft rondrijden, maar Amsterdam bouwt zijn eigen voertuigen op, dus weet niet of andere regio's het ook hebben.




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8815 Gepost op: 18 oktober 2014, 16:33:36
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1302718 date=1413636662
De nieuwst politievoertuigen zijn wel degelijk uitgevoerd met wigwac (knipperende koplampen)
Ik weet in ieder geval dat Amsterdam auto's met wigwac heeft rondrijden, maar Amsterdam bouwt zijn eigen voertuigen op, dus weet niet of andere regio's het ook hebben.

Wigwag is niet meer toegestaan. De huidige auto's dienen met gelijk knipperend groot licht uitgevoerd te worden.
Wat Silque bedoeld is niet dat de voertuigen het niet hebben, maar dat het niet gebruikt wordt.

Amsterdam heeft ook geen wigwag meer, dat is ook allemaal gelijk knipperend geworden. Ik geloof dat Amsterdam z'n eigen voertuigen al een jaar of 3 niet meer opbouwt. Sinds de landelijke aanbesteding is dat allemaal werk van PON/HONAC geworden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #8816 Gepost op: 18 oktober 2014, 22:39:13
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1302726 date=1413642816
Wigwag is niet meer toegestaan. De huidige auto's dienen met gelijk knipperend groot licht uitgevoerd te worden.
Wat Silque bedoeld is niet dat de voertuigen het niet hebben, maar dat het niet gebruikt wordt.

Amsterdam heeft ook geen wigwag meer, dat is ook allemaal gelijk knipperend geworden. Ik geloof dat Amsterdam z'n eigen voertuigen al een jaar of 3 niet meer opbouwt. Sinds de landelijke aanbesteding is dat allemaal werk van PON/HONAC geworden.

Oke, met wigwac bedoel ik ook grootlicht dat tegelijk gaat. Ik dacht dat dat ook wigwac was. Om en om valt beter op in mijn optiek. Vooral om en om, tegelijk tegelijk, om en om enz. enz. vond ik een duidelijk patroon.  

Knipperende koplampen zijn erg effectief, ik zie ze eerder in mijn ooghoeken tijdens het rijden dan de blauwe lampen.


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #8817 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:12:28
Vooral op de snelweg zijn Knipperende koplampen erg effectief....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8818 Gepost op: 19 oktober 2014, 00:00:48
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1302718 date=1413636662
De nieuwst politievoertuigen zijn wel degelijk uitgevoerd met wigwac (knipperende koplampen)
Ik weet in ieder geval dat Amsterdam auto's met wigwac heeft rondrijden, maar Amsterdam bouwt zijn eigen voertuigen op, dus weet niet of andere regio's het ook hebben.

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg dat ze niet worden gebruikt. Te weinig collega's weten dat het bestaat en gebruiken de functie dus helemaal niet.
Overigens zitten die functie op alle nieuwe politie auto's (uit de LAPV), dat is geen wig-wag want die is niet toegestaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #8819 Gepost op: 19 oktober 2014, 12:26:30
Citaat van: specialagent112 link=msg=1302796 date=1413666748
Vooral op de snelweg zijn Knipperende koplampen erg effectief....

Zeg dat wel, gelukkig hebben we de functie bij Team Hoofdwegen gewoon nog op de Volvo's zitten. Vooral overdag erg effectief. Ben benieuwd of de functie ook op de nieuwe Volvo zit.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.