Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769476 keer)

0 gebruikers (en 143 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #10020 Gepost op: 15 maart 2016, 21:20:44
Citaat van: R0N4NN link=msg=1413142 date=1458072867
Twee nieuwe VOA busjes met spoed naar ongeval.
http://www.youtube.com/watch?v=Mvm4a8N5BI0
BrielleMedia

Mooie belichting!
Die eerste had bijna zelf de VOA nodig, hij vergistte zich flink in de scherpe bocht......  Is de VOA zo spoedeisend dat ze met deze risico's ter plaatse moeten komen?
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10021 Gepost op: 15 maart 2016, 21:29:35

Zaterdagavond 3 spoedambulances gefilmd in Amsterdam Noord.

http://www.youtube.com/watch?v=I4QKA9TGfLs
Bij de tweede is goed te zien dat, voordat ingezoomd wordt, de knipperende koplampen in het donker de blauwe lampen laat verdwijnen.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10023 Gepost op: 15 maart 2016, 22:23:45
Die eerste had bijna zelf de VOA nodig, hij vergistte zich flink in de scherpe bocht......  Is de VOA zo spoedeisend dat ze met deze risico's ter plaatse moeten komen?
Tja winterbanden glijden met deze temperaturen nogal...
Gaat wat te hard door de bocht lijkt het.
Verder niet zo heel interessant.

VOA rijdt in sommige regios met spoed. In andere weer niet zo vaak...
Heeft ook te maken met de grote afstanden die afgelegd moeten worden.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10024 Gepost op: 15 maart 2016, 22:45:41
Citaat van: Bert65 link=msg=1413147 date=1458073775
Bij de tweede is goed te zien dat, voordat ingezoomd wordt, de knipperende koplampen in het donker de blauwe lampen laat verdwijnen.

De blauwe lampjes in de grille staan simpelweg te dicht op de koplampen.....Die zouden meer in het midden geplaatst moeten worden.
Ook op de nieuwst sprinters van Amsterdam staan ze zo goed als tegen de koplampen aan.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10025 Gepost op: 15 maart 2016, 22:55:01
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1413159 date=1458078341
De blauwe lampjes in de grille staan simpelweg te dicht op de koplampen.....Die zouden meer in het midden geplaatst moeten worden.
Ook op de nieuwst sprinters van Amsterdam staan ze zo goed als tegen de koplampen aan.
Nee, de oorzaak ligt in het gebruik van de KK bij donker. Dat mag niet en nu kan je mooi zien waarom.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #10026 Gepost op: 15 maart 2016, 23:01:37
Citaat van: Bert65 link=msg=1413161 date=1458078901
Nee, de oorzaak ligt in het gebruik van de KK bij donker. Dat mag niet en nu kan je mooi zien waarom.

Het zou ook al veel schelen als een fatsoenlijke WigWag was toegestaan.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #10027 Gepost op: 15 maart 2016, 23:05:17
Citaat van: Bert65 link=msg=1413161 date=1458078901
Nee, de oorzaak ligt in het gebruik van de KK bij donker. Dat mag niet en nu kan je mooi zien waarom.

Maar het blauwe licht is ook deels weggenomen als je alleen dimlicht aan hebt...dit is immers in het donker ook redelijk fel.
Mag het niet of is het een richtlijn over KK-gebruik? Inderdaad lijkt het mij niet discutabel of KK in donker gebruikt zou moeten worden, het is ronduit vervelend/gevaarlijk....


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #10028 Gepost op: 15 maart 2016, 23:54:12
Citaat van: Waterland In Beeld link=msg=1413164 date=1458079517
Maar het blauwe licht is ook deels weggenomen als je alleen dimlicht aan hebt...dit is immers in het donker ook redelijk fel.
Mag het niet of is het een richtlijn over KK-gebruik? Inderdaad lijkt het mij niet discutabel of KK in donker gebruikt zou moeten worden, het is ronduit vervelend/gevaarlijk....
Het blauwe licht is sterker dan de dimlichten.
Het voeren van KK mag niet van de richtlijnen maar ook niet van d regeltjes die met verkeer te maken hebben. Het is inderdaad vervelend voor tegenliggers, het werkt verblindend, blauw is niet waar te nemen en (gevaarlijk dus) is de breedte van het voertuig niet meer in te schatten.
Citaat van: R0N4NN link=msg=1413162 date=1458079297
Het zou ook al veel schelen als een fatsoenlijke WigWag was toegestaan.
Ik betwijfel het. In het donker is volgens mij blauw beter waarneembaar zonder dan met wigwag. Feit is dat het minder verblindt, blauw beter waarneembaar blijft en de breedte van het voertuig beter is in te schatten.
Ik zie in het donker liever minder spoedvoertuigen met KK en overdag juist meer met KK  :|


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #10029 Gepost op: 15 maart 2016, 23:59:21
Citaat van: Bert65 link=msg=1413147 date=1458073775
Bij de tweede is goed te zien dat, voordat ingezoomd wordt, de knipperende koplampen in het donker de blauwe lampen laat verdwijnen.
Ondanks dat ik betwijfel of ze met blauwblauw ter plaatse moeten komen, deze move mogen ze wat mij betreft in de opleiding gaan meegeven. Er zullen niet veel chauffeurs zijn die een sprinter met die snelheid op de weg kunnen houden.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.