Brandweer is met spoed onderweg naar een woningbrand, bij aankomst van de brandweer ontstaat een erg gevaarlijke situatie
Er ontstaan meerdere gevaarlijke situaties:
1. Ten eerste fiets een grote wieldennengroep op de openbare weg
2. Verder weigeren de wielrenners vervolgens te stoppen na een stopteken van de politie
3. De brandweerwagen word gehinderd bij het ter plaatse komen bij het incident, doordat de wielrenners voor de wagen doorrijden en zo snel fietsen dat abrupt remmen een gevaar kan vormen voor de groep wielrenners, denk aan vallen ect.
Video van de gevaarlijke situatie met de brandweerwagen:
http://www.youtube.com/watch?v=nkFDj_vYqXk
Jou punt 1 is een nutteloze opmerking in mijn ogen want dat zien wij ook dat ze op de openbare weg rijden.
Wat jou punt 2 betreft. Welk stopteken van de politie ? Ik zie een agent met 2 handen naar voren gebaren.
Echter ontbreekt het stopteken en geeft hij ook geen herkenbaar signaal om snelheid te minderen.
Wat punt 3 betreft ben ik van mening als die agent en die zenuwachtige boer daar niet zo hadden gestaan waren de wielrenners er al voorbij geweest gok ik zo maar want nu moesten ze wel vaart minderen wat voor in mijn ogen gevaarlijke situatie zorgde.
Dat die man wil dat er snel geblust wordt kan ik begrijpen maar om zo maar het rolluik van de TAS open te trekken en aan een brandslang te gaan staan rukken lijkt mij niet wenselijk en had hij als ik er was geweest als brandweerman ook voor op zijn lazer gekregen.