Zit wat in maar in deze situatie kunnen ze niet wisselen van baan. Ik zou direct voor de busbaan gekozen hebben, maar wie ben ik? Het ritsen en elkaar er tussen laten gaat ook weer echt op zijn Hollands, tjonge jonge...
Ik weet niet hoe het daar geregeld is, maar er zijn regio´s waar je alleen de busbaan mag gebruiken indien de andere rijstroken vol zijn. Vergeet niet dat mensen (cq. buschauffeurs) niet altijd een ambulance verwachten over een busstrook.
En dan zeggen er zijn te weinig ambu's als je zo rijd dan ben je nooit optijd.
Als ik het goed op het filmpje zie dan had de bestuurder met gemak de busbaan opgekund de stenen die daar lidden kan je met een busje of ambu gemakkkelijk overheen.
Niet met geweld maar vloeiend er op en er af geef toe je moet je wel ff goed vast houden maar het gaat en als er een busbaan is gebruik hem gewoon.
Volgens mij is het wel de bedoeling dat je daar aan komt, als je je carter er onder uit rijd, dan kom je zeker niet aan. Geen risico dus (en die randjes zijn toch een CM of 20 hoog gok ik).
Maar goed, mochten we nog verder gaan discussieren, dan zal ik het straks even afsplitsen!