Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2772902 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2710 Gepost op: 26 maart 2010, 18:54:56
Het kijkt overigens ook verrekt lastig zo onscherp. Je camera kan het wel, want af en toe is 'ie wél scherp... Is daar niet iets aan te doen ('auto'stand i.o.d.)?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2711 Gepost op: 26 maart 2010, 19:15:14
Het kijkt overigens ook verrekt lastig zo onscherp. Je camera kan het wel, want af en toe is 'ie wél scherp... Is daar niet iets aan te doen ('auto'stand i.o.d.)?

Gewoon (véél) minder of niet zoomen en weg is het probleem met een goedkopere camera
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #2712 Gepost op: 26 maart 2010, 19:19:47
Ik vond dit wel een stoer filmpje, spoedtransport naar EMC Rotterdam,ik vraag me af waarom er zoveel motoren voor rijden.

Spoedtransport naar het EMC : 5 Politie motoren PRIO 1 + A1 Ambulance 15-102 vanuit Haaglanden
Video door: Jumpnik
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #2713 Gepost op: 26 maart 2010, 19:50:52
Ik vond dit wel een stoer filmpje, spoedtransport naar EMC Rotterdam,ik vraag me af waarom er zoveel motoren voor rijden.


Kan diverse redenen hebben. Ik kan niet goed zien of de motorrijders van Haaglanden of van Rotterdam zijn maar zodra er een spoedtransport richting het Rotterdamse gaat dan neemt Rotterdam in 9 van de 10 gevallen het spoedtransport op de grens van de regio over van het andere korps. Het zou dus zo kunnen zijn dat er 3 motorrijders van Rotterdam klaar stonden om het transport over te nemen maar dat de motorrijders van Haaglanden toch nog mee gereden zijn.
Een andere reden zou kunnen zijn dat het transport door drie motorrijders begeleid wordt, maar dat drukke kruispunten ook nog bezet worden door eenheden uit het betreffende korps. Die eenheden zorgen dan voor een goede doorstroming op het betreffende kruispunt. Zou dus kunnen zijn dat zodra het transport gepasseerd is bij het kruispunt dat de betreffende eenheid ook nog aansluit bij het transport. Zo zit je snel op meerdere motorrijders. Het zou ook nog tientallen andere redenen kunnen hebben maar de twee boven beschreven redenen liggen het meest voor de hand.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2714 Gepost op: 26 maart 2010, 21:23:09
Maar het is toch ook gebruikelijk dat er vier motoren deelnemen aan een begeleiding

1 commandant die direct voor het voertuig rijd en 3 spitsers (jah ik heb ook de blik op de weg begeleidings special gekeken)

En in dit geval dan 1 extra motor erbij

kan dat trouwens aangevraagd worden als er bijvoorbeeld in de spits gereden word, een extra motor erbij


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2715 Gepost op: 26 maart 2010, 21:33:54
Als ik het goed zie, dan zijn het allemaal Pan European's van de Verkeerspolitie Haaglanden ....
Herkenbaar aan de (ouderwetse) halogeenflitsers én de iets fellere/ grotere oranje stripingsdelen op de voorzijde.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #2716 Gepost op: 27 maart 2010, 10:22:42
kan dus ook een groep in opleiding zijn die voor een echte klus gevraagd worden :P
heb ook de begeleidingsspecial gekeken van blik op de weg ;D ;D


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #2717 Gepost op: 27 maart 2010, 10:32:15
Dit was een oefening.

Overigens is er nu een afspraak tussen Haaglanden en Rijnmond, dat Haaglanden de begeleiding van het spoedvervoer naar o.a. het EMC zelf kan verzorgen.

Die motoren kun je dus vaker tegen gaan komen.  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


112ZAANDAM

  • Fotografie, etc.
  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
  • 112ZAANDAM / Lokaler kan het niet !
    • 112 Z'DAM
Reactie #2718 Gepost op: 27 maart 2010, 10:43:39
Ik heb ooit een filmpje gezien op youtube van brandweer's die massaal uitrukte naar een grote brand in Amsterdam.
Voorop reed een politieauto weg en daar achter zeker wel 10 brandweervoertuigen.
Ze rukte uit vanaf de Gorslaan in Purmerend, als je bij youtube intikte 6x ts dan kreeg je hem.
Ik ben hem bijna elke dag aan het zoeken maar nog steeds heb ik hem niet gevonden..
Heb jij hem misschien?
Waar de brandweer,politie of ambulance ook gaat. 112Zaandam staat altijd paraat !


Ricardo van der Vegt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55