Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2731382 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3130 Gepost op: 17 juni 2010, 03:01:12
Nou rijd ik met enige regelmaat spoedritje's, maar ik blijf de brandweer van Hardewijk toch aso vinden met die dubbele martinhoorns op dergelijke tijdstippen  :-X
Laat ik het zo zeggen, je maakt je er als brandweer niet echt geliefd mee ...
Kun je de moraalridder zijn en zeggen dat je niet moet zeuren over de brandweer, maar als diezelfde moraalridder gemiddeld drie keer in de week voor een (loos) automaatje vol zijn bed uit word getoeterd door martinhoorns zal ie gerust zijn mening bij stellen!

En nee, het maakt mij niet uit, hier gebruikt de brandweer ook martinhoorns en rukken ze ook met enige regelmaat uit... Géén problemen mee


Ik had het er vanvond toevallig ook met jordy over (TAS-226)
Ja het valt mij ook zeer op dat ze voor alles wat niet loos gemeld wordt tijdens het aanrijden ze doorblijven rijden met prio1 (s'nachts heb ik het dan over) ookal is er niemand of Weinig op straat ze blijven de (meeste) stukken gewoon prio 1 rijden.
Op een vrijdagavond - zaterdagnacht - zondag morgen kan ik me het goed begrijpen aan de ene kant.
Je hebt mensen die uitgaan en wat biertjes drinken dus ze die mensen willen nog wel een midden op de weg fietsen/lopen etc.
Vanavond viel het me op dat ze echt tot ter plaatse prio 1 zijn gereden wat ze normaal gesproken dus nooit doen.
Want de OMS object bevind zich midden - eind op het park en waarom moet je zoals vanavond daar sirene's voeren.
Normaal rijden ze prio 1 tot aan die bocht waar ze vandaan komen (zie mijn vorige filmpje maar) of ze rijden p1 tot de stoplicht die je in het filmpje ziet.
Dus de straat waar ze vandaan komen (vanuit de bocht dus) kan ik me nog enigzins vooorstellen aangezien er een snelweg op aan/uit komt.
Maar soms vraag ik me ook af waarom ze toch vaak de tijd sirene's voeren ipv alleen blauwe lichten en sirene aan waar nodig is bijv. kruispunt - stoplicht etc.
Dusja kan me enigzins voorstellen dat je het een beetje aso vind ja haha  ::) O0
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3131 Gepost op: 17 juni 2010, 03:07:11
Maar soms vraag ik me ook af waarom ze toch vaak de tijd sirene's voeren ipv alleen blauwe lichten en sirene aan waar nodig is bijv. kruispunt - stoplicht etc.
Dusja kan me enigzins voorstellen dat je het een beetje aso vind ja haha  ::) O0

Laten we even vooropstellen dat je prio1 rijd met blauw én herrie.
Deze discussie is al eerder gevoerd maar ik blijf het apart vinden.
Op onoverzichtelijke (kruis)punten ... hélemaal gelijk
Op lange, lege, overzichtelijke wegen ... iets minder gelijk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #3132 Gepost op: 17 juni 2010, 18:06:54
Wat ik me af vraag is waarom het duikteam (zie filmpjes hierboven) iedere keer weer de boot aan moet hangen? hadden ze de kazerne niet berekend op een duikteam? want een boot erafhalen lijk mij sneller te doen dan erop zetten, nu ben je 2/3 minuten extra tijd kwijt voor een boot, terwijl me dat bij een waterongeval veel tijd uitmaakt. kan iemand mij dit toelichten?


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #3133 Gepost op: 17 juni 2010, 18:21:02
Wat ik me af vraag is waarom het duikteam (zie filmpjes hierboven) iedere keer weer de boot aan moet hangen? hadden ze de kazerne niet berekend op een duikteam? want een boot erafhalen lijk mij sneller te doen dan erop zetten, nu ben je 2/3 minuten extra tijd kwijt voor een boot, terwijl me dat bij een waterongeval veel tijd uitmaakt. kan iemand mij dit toelichten?

Aan de ene kant geef ik je gelijk maar aan de andere kant ook niet echt helemaal.
Ikzelf woon dus ook in Harderwijk en wat ze doen, wat je ook best goed kan zien op de video is dat als er een chauffeur van de duikbus arriveert doet hij zijn pak half aan en rijd de wagen al naar buiten om de boot achter de bus te monteren.
Ondertussen zijn er al meerdere mensen gearriveerd van de duikers die dan instappen en meteen weg rijden.
Dus het heeft niet heel veel tijdverlies, volgens mij niets.
Maar het is/lijkt mij inderdaad ook handiger als ze de boot als klaar hebben staan achter op de bus.
Misschien komt dit wel over een paar jaar + - 4 dacht ik in de nieuwe kazerne van Harderwijk.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3134 Gepost op: 17 juni 2010, 18:27:40
Continu die aslast is ook geen pretje voor je materiaal, denk ik zo. En zonder aanhanger ook inzetbaar...zomaar wat hersenspinsels.  ;D


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #3135 Gepost op: 17 juni 2010, 18:40:42
De reddingsbrigade Culemborg heeft op de brandweerkazerne in Culemborg het trekkend voertuig en trailer met boot ook naast elkaar staan. Simpel: anders past het niet. Het kost echter niet veel extra tijd. De chauffeur rijdt het voertuig naar voren, haakt de trailer aan, iedereen stapt in en binnen de gestelde tijd (na alarmering binnen 5 minuten uitrukken) rijden we weg. Het kost niet de genoemde 2 tot 3 minuten, eerder 30 seconden. En in die 30 seconden is er altijd wel iemand die nog met zijn kleding bezig is.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3136 Gepost op: 17 juni 2010, 18:43:46
Laat ik dan maar weer eens beginnen met een filmpje..

Hier zie je de TS-1 en de PM-1 met de brandweerboot er achter aan.. Vond het wel een leuke plaats omdat je de Waterpoort op de achtergrond hebt! :)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3137 Gepost op: 17 juni 2010, 18:47:03
Wat ik me af vraag is waarom het duikteam (zie filmpjes hierboven) iedere keer weer de boot aan moet hangen? hadden ze de kazerne niet berekend op een duikteam? want een boot erafhalen lijk mij sneller te doen dan erop zetten, nu ben je 2/3 minuten extra tijd kwijt voor een boot, terwijl me dat bij een waterongeval veel tijd uitmaakt. kan iemand mij dit toelichten?

Beetje op oefenen en je dan doe je er echt geen 2 minuten over hoor ;)

Hier plaatselijk duurt het ongeveer een ruime 2 minuten om de boot in het water te hebben, vanaf het moment dat de post betreden wordt. En dat is dan inclusief omkleden, alle beveiliging los halen, boot klaarmaken (systemen opstarten e.d.), boot aankoppelen, boot verder vaarklaar maken en te water laten via helling(Direct naast de post).


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3138 Gepost op: 18 juni 2010, 19:26:23

Zeer grote uitruk van de hulpdiensten naar een drenkeling in Makkum, hier zie je de OvD-G 02-806, de WO van brandweer Sneek met daar achter aan de ambu 02-151 en als laatste de OvD Zuid-West Friesland. Allemaal gefilmd vanaf snelweg dus erg snel! :)


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #3139 Gepost op: 18 juni 2010, 21:45:04
Ik kwam dit filmpje tegen op het YT-account '112 velserbroek'. Sorry dat ik diegene niet even de tijd geef om 'm zelf te plaatsen hier, maar dit slaat alles:

ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.
Volgens mij kun je 100 nieuwe sirenes op een ambulance zetten, een fietsrijbewijs (die ingetrokken kan worden) lijkt me geen overbodige luxe...