In dit geval begrijp ik wel waar Wout op doelt, zeker als je het filmpje van de OVD bekijkt. Daar zit de jongen met het witte shirt ongeveer één meter van de rijbaan... En 112Roy en Kevin-112, ik weet niet of jullie wiskunde hebben op school, maar reken even met mij mee: Met een grove schatting rijdt die OVD daar zo'n 80km/h, dus ongeveer 22 meter per seconde. Als hij daar een stuurcorrectie moet maken, omdat er plotseling iets gebeurd, dan is hij in de tijd dat je camera de foto afdrukt al 22 meter verder. Dan kom je er dus 21 tekort!! En als je denkt dat dit niet gebeurd omdat de weg toch vrij was? Kijk even in het topic van gecrashte hulpverleningsvoertuigen... Die dachten allemaal dat de weg vrij was...
Jullie enthousiasme wordt echt gewaardeerd, we krijgen als hulpverleners al genoeg shit over ons heen. Dus een paar jongens die ons werk filmen is leuk, voor de meesten geldt ook dat ze het leuk vinden om zichzelf af en toe op beeld terug te zien. Maar realiseer je dat een bestuurder van een voorrangsvoertuig zó geconcentreerd is, dat alles wat afwijkt van het normale (dus ook een jongen met een camera achter een zandbult) onmiddelijk een reactie oproept. En die reactie begint altijd met remmen.
Voel dit niet als gemene kritiek, maar als een bezorgde reactie om jullie enthousiasme een klein beetje te relativeren. Daar worden we uiteindelijk allemaal beter van.