Ok, toch nog een tweede ding. Het gaat niet gruwelijk hard voor jou. Je zegt zelf dat jij jouw snelheid zou aanpassen, dus maw, JIJ vind de snelheid in het filmpje ook TE hard? Correct me if i'm wrong!
Dus, stel de politiewagen rijdt 50, dan zou jij je snelheid aanpassen en dus, laten we zeggen, 30 gaan rijden? Zal ik jou eens met 30km/uur van je sokken rijden? Kijken hoe je dat ervaart. Ik neem aan dat jezelf ook meerdere malen met OGS rijdt? Dan behoor jij toch wel beter te weten wat de gevolgen kunnen zijn?
Let wel; ik kraak je niet af, maar zet je persoonlijke gevoel effe aan de kant en bekijk het van je professionele kant.
Zoals ik al zei: ik heb voldoende kennis en ervaring mbt OGS en gevaren die daaraan zijn verbonden. Mede daardoor zou ik misschien persoonlijk mijn snelheid aan hebben gepast, zoals gezegd: snelheid minderen. Ik ga daarbij geen snelheid noemen want dat verschilt per situatie en er is nu te weinig info om daar een goede inschatting van te maken. Ik bekijk dit juist professioneel en blijf bij de gedane uitspraken. Feit is en blijft dat waar je je ook bevindt als OGS-voertuig, er altijd gevaar op de loer ligt. Dat houdt ook in dat er altijd fouten, of beter gezegd, verkeerde inschattingen gemaakt zullen blijven worden. Achteraf is het altijd: Wat als er nu.................? Dan......
Laat ik dan maar niet beginnen over enkele vrijwilligers van de brandweer in mijn gemeente, welke grove overtredingen maken met hun prive-voertuig om maar op tijd bij de kazerne te zijn. Daar zouden eens filmpjes van gemaakt moeten worden en hier geplaatst worden...
En dat politieauto's vaak bij aanrijdingen betrokken zijn is nogal logisch: deze auto's worden 24 u p/d ingezet en maken vele km's.
De politie heeft de voertuigen voor hele andere zaken nodig dan de rode of gele tak, zoals bijv. achtervolgingen, snelle keerprocedures en dat soort zaken.
De kans op een aanrijding is dus ook veel groter. Dat neemt niet weg dat ik vooral voorstander ben van het verbeteren en uitbreiden van de rijopleidingen ( niet alleen voor politie ).
En even voor de duidelijkheid: het ging er mij, bij het plaatsen van mijn eerste reactie, om dat er geoordeeld wordt obv onvolledige info. Daar kan ik niet zo goed tegen .Dat wil niet zeggen dat ik het ergens wel of niet mee eens ben. En zoals hierboven ook al gezegd: we gaan het er nooit over eens worden, iedereen heeft een eigen mening over dit onderwerp.
Back on topic