Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2732017 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3930 Gepost op: 10 december 2010, 14:24:51
De 18-181 met spoed onderweg naar een huisarts in Papendrecht:

A1 AMBU 18-181 OPNAME Huisarts Peet Admiraal de Ruyterweg Papendrecht


En een ambulance die je niet veel tegenkomt in Papendrecht, de 18-171 komt met spoed ter plaatse bij een onwel melding in een woning:

A1 AMBU 18-171 ONWEL melding Huys de Merwede Papendrecht

De ambulance werd in eerste instantie onder A2 opgeroepen vanuit Klaaswaal maar dit werd onderweg een A1 melding.
Brandweer Papendrecht


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3933 Gepost op: 11 december 2010, 20:50:21
De 17-172 en een DHV komen met spoed aan bij een ongeval op de Blaak in Rotterdam waar een auto hard tegen een boom was gereden:

A1 AMBU 17-172 EN PRIO 1 DHV1641 ONGEVAL (auto tegen boom) BLAAK ROTTERDAM
Brandweer Papendrecht


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3934 Gepost op: 11 december 2010, 20:54:43
Mooi hoe die bikers hun fietsen achter de ambu hadden neergezet in een soort van fend-off positie.....  juhf bkll
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3935 Gepost op: 11 december 2010, 20:56:13
Mooi hoe die bikers hun fietsen achter de ambu hadden neergezet in een soort van fend-off positie.....  juhf bkll

Was inderdaad heel leuk om te zien, maar een aantal minuten later arriveerde ook de DHV.

De biker vertelde dat ze binnenkort een blauw lampje op de fiets krijgen voor zulke dingen.  3hj
Brandweer Papendrecht


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #3937 Gepost op: 11 december 2010, 23:18:01
De biker vertelde dat ze binnenkort een blauw lampje op de fiets krijgen voor zulke dingen.  3hj
Heel simpel, twee van zulke lampjes op de spaken monteren en je hebt prettige knipperverlichting. ;) (Ik heb ze zelf overigens ook, maar niet (meer?) op mijn nieuwe fiets zitten... toch is het misschien handig om ze te hebben, want het kan altijd eens van pas komen. Trouwens, ik zag een tijdje terug ook een fotograaf die in zijn auto zowel voor als achter oranje knipperende LED lampen had geplaatst bij zijn voor- en achterruit. Goed zichtbaar en in geval van nood erg praktisch... maar het zal hoogstwaarschijnlijk wel weer verboden zijn ;) maar dat is hier verder off-topic...)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #3938 Gepost op: 12 december 2010, 04:01:26
Heel simpel, twee van zulke lampjes op de spaken monteren en je hebt prettige knipperverlichting. ;) (Ik heb ze zelf overigens ook, maar niet (meer?) op mijn nieuwe fiets zitten... toch is het misschien handig om ze te hebben, want het kan altijd eens van pas komen. Trouwens, ik zag een tijdje terug ook een fotograaf die in zijn auto zowel voor als achter oranje knipperende LED lampen had geplaatst bij zijn voor- en achterruit. Goed zichtbaar en in geval van nood erg praktisch... maar het zal hoogstwaarschijnlijk wel weer verboden zijn ;) maar dat is hier verder off-topic...)
Er bestaan speciale lampen voor.
Zie http://www.politiefiets.nl/component/virtuemart/details/19/18/verlichting/flitslicht.
Deze worden bij sommige biketeams gebruikt. In Amsterdam heb ik ze in ieder geval niet gezien.
Op mijn fiets zit goede reflectie en zelf heb ik losse lampjes bij me mocht het nog te slecht zichtbaar zijn.
Afzetten/afschermen/fend-off zit gewoon in de bikeropleiding.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #3939 Gepost op: 12 december 2010, 11:41:29
Hebben de bikers niet van die ronde knipperende lampjes mee om op de grond te leggen? 3 van die dingen in een fietstasje lijkt me toch niet al te gek
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)