Zolang ik nog bij iedere brand en aanrijding van enige betekenis meerdere politie-eenheden terplaatse zie komen...... Moet het dus ook mogelijk zijn deze eenheden zodanig in te zetten dat deze het verkeer regelen. Dat is één van de belangrijke taken waarom er bij branden/ongevallen Politie terplaatse komt/ gevraagd wordt.
Dan ben je toch niet goed geïnformeerd als je dit zegt. Op IM wegen is de wegbeheerder verantwoordelijk voor het regelen van het verkeer. Bovendien zijn de hoofdtaken van de politie het verlenen van eerste hulp, het creëren van een veilige werkplek en het onderzoeken van het incident (horen getuigen/slachtoffers/verdachten). Waar lees jij in artikel 2 van de politiewet dat het regelen van het verkeer tot de taken van de politie behoort?
En ik sluit me aan bij de vorige posters, ook ik vind het niet netjes als je niet aangeeft wat je achtergrond is. Dit forum is hoofdzakelijk bedoeld voor kennisuitwisseling tussen hulpverleners. Het is wel zo eerlijk om dan aan te geven tot welke tak je behoort, als je al een hulpverlener bent. Een beetje de IWAB uithangen terwijl je niet durft te zeggen wat je zelf doet, vind ik behoorlijk zwak.