Dan ben je toch niet goed geïnformeerd als je dit zegt. Op IM wegen is de wegbeheerder verantwoordelijk voor het regelen van het verkeer. Bovendien zijn de hoofdtaken van de politie het verlenen van eerste hulp, het creëren van een veilige werkplek en het onderzoeken van het incident (horen getuigen/slachtoffers/verdachten). Waar lees jij in artikel 2 van de politiewet dat het regelen van het verkeer tot de taken van de politie behoort?
En ik sluit me aan bij de vorige posters, ook ik vind het niet netjes als je niet aangeeft wat je achtergrond is. Dit forum is hoofdzakelijk bedoeld voor kennisuitwisseling tussen hulpverleners. Het is wel zo eerlijk om dan aan te geven tot welke tak je behoort, als je al een hulpverlener bent. Een beetje de IWAB uithangen terwijl je niet durft te zeggen wat je zelf doet, vind ik behoorlijk zwak.
Rijkswaterstaat neemt het op de rijkswegen over zodra de politie terplaatse is. Is Rijkswaterstaat er eerder dan de Politie dan kunnen hun uiteraard de afzetting gaan regelen.
Maar jij hanteerd net even de verkeerde volgorde...... Eerst eigen veiligheid ter voorkoming van nog meer gewonden / doden. Daarna ga je eerste hulp verlenen en daarna onderzoek.
Weet je wat niet netjes is? Dat jij niet gewoon respecteert dat ik vanwege privacy redenen dat niet wil zeggen. Ik weet van jou ook alleen maar dat je Wout heet. Ik heb daar voldoende aan, ik beoordeel iemand op hetgeen hij opschrijft.