Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769398 keer)

0 gebruikers (en 125 gasten bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #5120 Gepost op: 16 juli 2011, 16:53:33
Dat zag er inderdaad niet best uit. Vond sirene van Ambu ook slecht hoordbaar bij het naderen van de kruising.
Jammer ook dat er zo'n lange intro aan je filmpje zit had de neiging om hem na 20 seconden weg te zappen.

Hmmm, bedankt voor de feedback, maar het is niet mijn filmpje. Er staat netjes een bronvermelding boven.  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5121 Gepost op: 16 juli 2011, 22:47:53
Net als het nieuwe OGS, ik werd er van de week door verrast. Het viel mij eerst niet eens op dat er blauw aan kwam rijden, zelf denk ik doordat je maar een moment in je achteruitkijk spiegel kijkt en dat kan samenvallen met het uit zijn van de lampen. Bij de oude patronen was er altijd wel 1 of meerdere lampen zichtbaar.

Sterker nog, bij de nieuwe patronen moét er altijd een lamp zichtbaar zijn ... Marelko heeft dat inderdaad niet in z'n lichtbalken, echter krijgen we geen antwoord waarom niet .... :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5122 Gepost op: 16 juli 2011, 23:08:59
Heeeerlijk die Engelse/Amerikaanse sirene.
Ik blijf voorstander om deze ook in NL te gebruiken.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #5123 Gepost op: 17 juli 2011, 00:21:18
Nop, dit is xenon. Knipperende xenon-verlichting is al een tijdje getest door wat diensten en nog relatief nieuw. LSV kan je dr meer over vertellen  ;)

Oke, dat wist ik dan weer niet. Hopelijk gaan we het meer zien.
En mocht LSV mij hier meer over willen vertellen dan mag dat ook via PM... ;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #5124 Gepost op: 17 juli 2011, 22:04:20
Heeeerlijk die Engelse/Amerikaanse sirene.
Ik blijf voorstander om deze ook in NL te gebruiken.

Ik heb wellicht een bovengemiddelde interesse in (ambulance)hulverleningsvoertuigen, maar ik vind de amerikaans/engelse sirene ook veel duidelijker dan de NL 2/3 toon. Ook denk ik dat de toon best wel herkend zal worden, gezien de hoeveelheid films op tv, waarin deze sirenes voorkomen. Zeker in combinatie met een boel geknipper in je spiegels, moet er toch een lampje bij de bestuurder gaan branden en plaats te gaan maken.

Maar NL doet waar het goed in is, nét even anders als de rest van de wereld  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5125 Gepost op: 17 juli 2011, 23:21:27
En we hebben zelfs een heel speciaal topic over voertuigen die gebruik maken van andere sirene's dan de 2 & 3 toon ... Graag het draadje aldaar verder volgen !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta Charlie Foxtrot One

  • Ambulance/HAP chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • don't worry be happy
Reactie #5126 Gepost op: 18 juli 2011, 19:26:08
Afgelopen Vrijdag 15 Juli werd de Cobra ColdCut in gezet bij een woningbrand aan de stationstraat te zaandam.
De Cobra is een tijdelijke pilot binnen de brandweer en word van kazerne na kazerne  uitgeleend.
Zo nu ook de Cobra staat op dit moment gestationeerd in Oud Amstel.
Maar werd toch door Zaanstreek gealarmeerd en zo kwam de Cobra onder prio 1 naar de stationstraat te Zaandam
Cobra ColdCut inzet Binnenbrand wonen zolder stationstraat zaandam
Mvg


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099


tas 73-1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
Reactie #5129 Gepost op: 20 juli 2011, 22:40:54
SPOEDTRANSPORT: PRIO1 VP1680 BEGELEIDT AMBU 17150 VANAF DELTAHAVEN STELLENDAM
Slachtoffer van een bedrijfsongeval in Stellendam wordt middels een spoedtransport overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam.