Dat ben ik niet met je eens, het is helaas nog wel eens zo auto's uit de bocht vliegen, hulpverleningsvoertuig of niet. Er kan namelijk van alles gebeuren, een klapband, gladde weg je weet het niet. Uiteraard is de bestuurder van het voertuig verantwoordelijk om een eventuele aanrijding te voorkomen maar als filmer kan je ook een risico uit de weg gaan.
Ik ben het ook niet met je eens. En dat houdt dit forum zo leuk
Stel je nou eens voor dat ik niks meer te zeiken zou hebben
Je hebt het over auto's die uit de bocht kunnen vliegen, klapband, gladde weg, je weet het inderdaad niet.
Wat ik wel weet is dat de bestuurder van het hulpverleningsvoertuig weliswaar een voortgezette rijopleiding gehad zou moeten hebben, maar die kennis hier niet in praktijk brengt. Hij moet de filmer (en de fietser) gezien hebben, maar past zijn snelheid en rijgedrag daar niet op aan (zoals wel geleerd is) en neemt de bocht erg hard. Krijgt hij een klapband of is het daar net glad dan rijdt hij de filmer hartstikke dood.
Nu gaat het om de filmer, maar elke andere burger had daar kunnen en mogen staan. Wat verwacht je dan van die burgers? Dat die de schuilkelders in gaan zogauw ze een sirene horen om elk risico uit de weg te gaan? Zo werkt het niet. Het mogen voeren van OGS is uitsluitend bedoeld om een vrije doorgang te creëren, maar is geen verkapte "license to kill". Helaas zijn er nog te veel bestuurders die met OGS rijden die denken dat het laatste het geval is en die blijkbaar niet in staat zijn gevaren te herkennen en daarop te anticiperen, zoals hier ook weer te zien is.
Het gaat hier niet meer om de filmer die e.e.a. toevallig vastgelegd heeft......