Ongetwijfeld om de communicatie onderling optimaal te houden. Vergeet niet dat er mogelijk een groot effect gebied was waardoor er ook gelet op de wind meerdere incidentlokaties mogelijk waren.
Wat is er vreemd aan dat alles met p1 doorrijdt ?
Dat 'gewone' functionarissen prio 1 doorrijden vind ik niet vreemd. Drie VC's echter wél. Er kan best sprake zijn van meerdere incidentlokaties, maar dan wordt er op meerdere plaatsen een CoPI ingericht (en een VC kan daar deel van uitmaken), maar dan zullen er dus ook meerdere COH's en dergelijke nodig zijn. Een VC is alléén voor de verbindingen en dat kan over het algemeen echt wel vanaf één lokatie gedaan worden. Veel regio's werken al niet eens meer met een VC omdat al het verkeer op de AC wordt afgehandeld door extra personeel.
Bij een natuurbrand in Driebergen (langs het spoor, lengte van +- 5 kilometer spoorberm in brand) zijn er twee VC's ingezet voor de communicatie (meer dan 30 voertuigen); ik geloof nooit dat er hier echt drie VC's nodig waren voor de communicatie......