Niet genoeg levenservaring

Auteur Topic: Niet genoeg levenservaring  (gelezen 7692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tamara

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2003, 04:18:44
Bij de alarmcentrale waar ik werk zijn ze ook altijd opzoek naar ( brw )centralisten.
Nu zit deze centrale in Roosendaal maar in oktober verhuizen we naar Tilburg.
Wil je info Mario dan hoor ik het wel, succes!


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2003, 10:12:28
Tja Roosendaal, Tilburg. ligt voor mij een beetje ongunstig. Ik zelf woon in het midden van het land dus in een redelijke straal daar omheen is wat ik zoek. Maar dit is voor mijn gevoel wat te ver, en verhuizen vind ik nog geen optie..

Maar in ieder geval bedankt dat je aan me denkt.

Mario


Frank

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • R E S C U E
Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2003, 20:35:34
Bij de alarmcentrale waar ik werk zijn ze ook altijd opzoek naar ( brw )centralisten.
Nu zit deze centrale in Roosendaal maar in oktober verhuizen we naar Tilburg.
Wil je info Mario dan hoor ik het wel, succes!

Maar weet jij wat voor eisen men tegenwoordig stelt aan een beginnende centralist? Dat is steeds meer als ik dat zo lees tegenwoordig...
***** Zorgen moet je doen, niet maken *****


tamara

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2003, 00:08:16
Voor brw centralist weet ik dat niet precies, maar ik ben CPA centralist en heb zelf de MDGO-vp (verpleging) opleiding gedaan, omdat wij nu gaan samenvoegen in Tilburg willen ze wel dat je minimaal HBO-V hebt met ic/ccu of ambulance ervaring.
Aangezien ik dat niet heb mag ik van de baas de HBO-V gaan volgen.
Het is, vind ik zelf, wel belangrijk dat je een medische achtergrond hebt, maar dat wil nog niet zeggen dat je een goede centralist bent.
Het is een vak apart waar je voor moet kiezen en je ook zeker moet liggen!
Ik heb zat collega's ontslagen zien worden die alle ervaringseisen hadden maar die achter de "knoppen" er totaal niks van bakten!!!!


tamara

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 27 augustus 2003, 01:29:43
en trouwens ik vind dat "niet genoeg levenservaring" zulke flauwekul.
Wie bepaalt dat je genoeg levenservaring hebt en hoe oud je dan moet zijn  ???
Iemand van 20 kan al zoveel hebben meegemaakt dat ze evenveel levenservaring hebben als van iemand die 40 is en waarbij altijd alles van een leien dakje is gegaan.
Nee zoiets gaat er bij mij niet in!!


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #15 Gepost op: 28 augustus 2003, 09:56:33
Daar ben ik het ook wel mee eens, je kunt bij wijze van spreken 40 zijn en jaren je kop in het zand hebben gestoken en niet hebben meegekregen van de wereld om je heen. En een knakker van een jaartje of 18 die de hele wereld is over gereist heeft dan toch wel een hoop levenservaring.

Maar dan nu de grote vraag, hoe stel je bij iemand vast of hij levenservaring heeft. Welke meet/testmiddelen zijn daarvoor ??

Wie het weet mag het zeggen....

Mario


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 1 januari 2004, 22:33:13
Hallo , Ik ben Paul en ben ook reeds 10 jaar centralist bij een reddingsbrigade. Dit is zoals je wel weet vrijwilligerswerk. Ik ben ook 2 jaar werkzaam geweest bij de brandweer als zogenaamde spuitgast.
Heb verschillende keren gesolliciteerd bij de brandweermeldkamer van Rotterdam Rijnmond van de RHRR.

De toelatingseisen zijn behoorlijk want je hebt toch minimaal Hoofd Brandwacht nodig of HBO-V.

Heb zelf alleen brandwacht 2e klasse maar dat is niet voldoende genoeg volgens het hoofd van die meldkamer.

Zou het bijzonder graag willen alleen zonder diploma's red je het niet jammer genoeg.

Heb ook veel ervaring zoals bijvoorbeeld bij Rescue Mania en diverse andere evenementen i.o.v KNRM. en andere brigades.

Misschien zijn ze bij andere meldkamers iets soepeler Vincent maar ik geloof van niet hoor als ik zo al die berichten eens na lees.

Nou veel succes in ieder geval,

Groeten,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #17 Gepost op: 3 januari 2004, 12:35:54
Ik heb dan wel Hoofdbrandwacht maar kom ook niet eens door de brievenselectie van brandweermeldkamer van Rotterdam Rijnmond van de RHRR.
Ik heb zelfs ook ervaring op div. meldkamers (PAC) maar dat is schijnbaar niet genoeg.

Tot twee keer als tweede geeindigd bij sollicitaties.
Maar we blijven doorgaan.....
Eens zal het me lukken.

/\/\ario


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2004, 23:31:21
OK, ik hoorde dat de laatste keer 70 personen gereageerd hadden dus toch een hele goed brief schrijven dan, succes!
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2004, 00:58:00
Klopt. er waren 60 tot 70 brievenschrijfers.
Daarvan zijn er, ik dacht 10 tot 15 uitgenodigd voor een gesprek en hoeveel er daar weer van naar het asessment mogen weet ik ook niet (meer).
Er is in ieder geval 1 vacature......

Met vriendelijke groet,
Arlé
Met vriendelijke groet, Arlé