Een regionale voorziening,,,,, Op basis van concessie,,,,,, En dan is Peter vast de eerste die daar over wil onderhandelen.....
Ik denk dat je een hoop Reddingsbrigades tekort doet met je bovenstaande tekst.
Realiteit is dat veranderingen vaak uit noodzaak worden geboren, lijkt het er op dat de 'noodzaak' hier nog niet is gevonden.
Het is niet mijn bedoeling om reddingsbrigades te kort te doen, maar er zijn genoeg reddingsbrigades die alleen een vlet hebben, of een hele kleine rib, of alleen reddingszwemmen geven.. Er zijn ook een flink aantal reddingsbrigades die enorm goede uitrukploegen hebben met een grotere boten.. Mijn stelling ging alleen NIET ALLEEN over de reddingsbrigades, maar ook over brandweer reddingsboten, KNRM reddingsboten. andere derden, bergers. etc..
met betrekking tot de grote van de boot : Op een RIB <5 meter kan je nauwelijk extra buffers meenemen, op een RIB >7 meter kan je meer buffers meenemens.. Op een grotere boot is het technisch eenvoudiger toepasbaar.. En ja op een vlet, is het niet toepasbaar.. en dat is ook een reddingsboot..
Pfff Definitities, en wat men allemaal onder een reddingboot verstaan, de belevingswerelden zijn soms wel heel erg verschillend..(sorry dat ik dat niet allemaal kan voorzien..)
Ik heb even opgezocht, wat een mobiele buffers, 2x 15 liter en reduceer en middendruk koppelsysteem systeem kost. plus/minus 500 euro.., Hierop kan je diverse ademlucht systemen met een snelkoppeling op aansluiten. Dus budgetair is het niet een erg grote Investering. Exploitatiekosten ongeveer 300 euro per jaar, Keuring en onderhoud. Voor de een is dat een groot bedrag, maar op een gemiddelde exploitatiebudget van een brandweer is dat redelijk te doen..