Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 866810 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2010 Gepost op: 23 december 2012, 18:10:18
Wat me wel opvalt aan de nieuwe Groningse 01-141 is dat de nieuwe doorgetrokken contourmarkering er niet op zit maar de oude stippen. Detail maar toch jammer.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #2011 Gepost op: 23 december 2012, 18:13:46
Je moet rekening houden met de levertijd...........De auto die besteld word, wordt geleverd en gestriped volgens de bestelling en in dat hele proces maakt niemand zich druk om streepjes of stipjes..... :-\
1:87 modelletjes:  


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2012 Gepost op: 23 december 2012, 22:36:49
Je moet rekening houden met de levertijd...........De auto die besteld word, wordt geleverd en gestriped volgens de bestelling en in dat hele proces maakt niemand zich druk om streepjes of stipjes..... :-\

Nee, blijkbaar..  :( Als ik de chauffeur zou zijn dan zou ik het wel even fijntjes melden.  998765


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2013 Gepost op: 23 december 2012, 22:42:09
Je moet rekening houden met de levertijd...........De auto die besteld word, wordt geleverd en gestriped volgens de bestelling en in dat hele proces maakt niemand zich druk om streepjes of stipjes..... :-\

Dus moet de leverancier dat melden aan zijn klanten... Ik neem aan dat een hulpdienst een voertuig besteld ''wat aan de eisen voldoet'' en dat de leverancier de optie's cq. mogelijkheden met zijn klant bespreekt....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #2014 Gepost op: 24 december 2012, 12:20:17
De Tigis'en die in die buurt rijden rijden in Drenthe (regio 03) rijden onder UMCG(Groningen) maar rijden in Drenthe  ;D

Thanks en goed opgelet. Eerdere vraag van mij was dus overbodig  O0


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #2015 Gepost op: 24 december 2012, 14:45:31
Dus moet de leverancier dat melden aan zijn klanten... Ik neem aan dat een hulpdienst een voertuig besteld ''wat aan de eisen voldoet'' en dat de leverancier de optie's cq. mogelijkheden met zijn klant bespreekt....

Maar de nieuwe eissen keuren beiden goed!

citaat uit handboek Ambulancestriping 2012:

In het geval een gesloten contourlijn niet kan worden aangebracht, bijvoorbeeld bij een sterk gekromde contour en bij een niet vlakke- en door onderbrekingen ‘verspringende’ oppervlakken, zoals men die aantreft bij personenauto’s en lichte
bedrijfswagens, wordt de contourmarkering samengesteld uit stroken of cirkelvormige stippen, die de contouren zo goed mogelijk volgen. De contourlijn en de stroken hebben een breedte van 25 mm. tot 50 mm. De stippen hebben een diameter van 25 mm. tot 50 mm. De afstand tussen de
stippen / de stroken mag maximaal 5 mm. zijn. De toegepaste breedte is voor de gehele contourmarkering op een object gelijk. De diameter van eventueel toegepaste stippen is gelijk aan de gekozen breedte voor de contourmarkering. De kleur van het materiaal van de contourmarkering moet bij daglicht zo veel mogelijk overeenkomen met de carrosseriekleur van het ambulancevoertuig, zijnde 1016.
1:87 modelletjes:  


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #2016 Gepost op: 25 december 2012, 15:46:23
Maar de nieuwe eissen keuren beiden goed!

citaat uit handboek Ambulancestriping 2012:
De afstand tussen de stippen / de stroken mag maximaal 5 mm. zijn.

Als ik de foto's bekijk dan lijkt me, ook al heb ik geen timmermansogen, de tussenafstand meer dan 5 mm.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #2017 Gepost op: 12 januari 2013, 17:50:27

Nieuwe 134 voor Rotterdam Rijnmond


Nieuwe 135 voor Rotterdam Rijnmond


Nieuwe 152 voor Rotterdam Rijnmond

Opvallend is dat op de achterkant van de 135 geen Rotterdam Rijnmond staat, terwijl dat op de 134 en 152 wel staat


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #2018 Gepost op: 16 januari 2013, 19:03:22

Nieuwe 134 voor Rotterdam Rijnmond


Nieuwe 135 voor Rotterdam Rijnmond


Nieuwe 152 voor Rotterdam Rijnmond

Opvallend is dat op de achterkant van de 135 geen Rotterdam Rijnmond staat, terwijl dat op de 134 en 152 wel staat


Opvallend ook dat het ambu logo steeds kleiner wordt en het roepnummer op de achterdeuren steeds groter vergeleken met de eerder geleverde voertuigen.
Brandweer Papendrecht


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #2019 Gepost op: 17 januari 2013, 07:57:55
SOL op de zijkant is anders wel weer groot  998765