Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 878837 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1850 Gepost op: 14 juli 2012, 23:20:51
Ben alleen bang dat BiZa dit niet leuk vind  :|
Wij wel, dat moge duidelijk zijn  ^-^
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1851 Gepost op: 15 juli 2012, 08:56:56
ik zie de huissteil van de VZA / GGD weer terug hahahaha.
Ik snap alleen het doel niet helemaal! Want waarom deze toevoeging......
ACH & HBT


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1852 Gepost op: 15 juli 2012, 09:58:57
Jammer van die hoekige "dak-spoiler" op de cabine.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #1853 Gepost op: 15 juli 2012, 10:55:47
ik zie de huissteil van de VZA / GGD weer terug hahahaha.
Ik snap alleen het doel niet helemaal! Want waarom deze toevoeging......

Deze toevoeging is gedaan vanwege de zichtbaarheid op Schiphol Airside ;)

Jammer van die hoekige "dak-spoiler" op de cabine.

Dat is gedaan voor het aerodynamische aspect, zo'n container houdt veel wind tegen :P en onder de spoiler zit de Transponder mooi weggewerkt ;D


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #1854 Gepost op: 15 juli 2012, 13:33:40
Deze toevoeging is gedaan vanwege de zichtbaarheid op Schiphol Airside ;)

Die vlieger gaat bij mij niet helemaal op, want waarom is de rest van de voertuigen op schiphol dan niet voorzien van deze neus.
Het zou dan het eerste en het enige voertuig op schipol zijn die op deze wijze op zou moeten vallen.
Daarbij is de opmerking van Jerommeke ook wel weer van toepassing want wat gaat BIZA hier nou weer van vinden....
En daarbij ziet het er naar mijn mening niet uit. De Biza strepen (rood) en kleur (geel) en dan met een overlap van en naar oranje, persoonlijk vind ik het rommelig! Op straat krijgt men dus weer een ander neusje terwijl men bezig is om alle sectoren hun eigen gezicht te geven.
Brandweer rood, Ambulance geel, Politie Kmar wit/blauw.
Als het dan toch anders moet had dan de oude VZA/GGD striping in zijn geheel gedaan!
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1855 Gepost op: 15 juli 2012, 17:50:22

Daarbij is de opmerking van Jerommeke ook wel weer van toepassing want wat gaat BIZA hier nou weer van vinden....
En daarbij ziet het er naar mijn mening niet uit. De Biza strepen (rood) en kleur (geel) en dan met een overlap van en naar oranje, persoonlijk vind ik het rommelig! Op straat krijgt men dus weer een ander neusje terwijl men bezig is om alle sectoren hun eigen gezicht te geven.
Brandweer rood, Ambulance geel, Politie Kmar wit/blauw.
Als het dan toch anders moet had dan de oude VZA/GGD striping in zijn geheel gedaan!

Wat het LFR hier van gaat vinden kun je vooraf voorspellen, namelijk dat het er af moet... Net als de afwijkingen op de eerste nieuwe Sprinter van de VZA, daar waren ook wat ''extra'tjes'' aangebracht naast de BiZa strepen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben dol op dit soort inovatieve proefballonetjes  998765 *wacht geduldig op de eerste fluorbumpers*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1856 Gepost op: 15 juli 2012, 19:17:43
Tja, wat dan met oa de Tigissen met fluo-gele zijkanten...


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1857 Gepost op: 15 juli 2012, 19:51:51
Tja, wat dan met oa de Tigissen met fluo-gele zijkanten...
Dat vind ik op zich minder erg, past wel bij het geheel.
Waarschijnlijk vindt BiZa dat wel kunnen kijkend naar de eerste Nederlandse Tigis: de 03-156.
Die had in het begin ook afwijkende strepen op de achterdeuren, net zoals de Engelse diensten. Die strepen zijn er inmiddels afgehaald en het fluorgeel mocht blijven zitten. En aangezien de nieuwste Drentse Tigis ook weer fluorgeel op de zijkant heeft ga ik er vanuit dat dit dus wel mag.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1858 Gepost op: 15 juli 2012, 22:51:35
Deze toevoeging is gedaan vanwege de zichtbaarheid op Schiphol Airside ;)

Dat is gedaan voor het aerodynamische aspect, zo'n container houdt veel wind tegen :P en onder de spoiler zit de Transponder mooi weggewerkt ;D

Begrijpelijk, ik had dan voor een wat minder hoekig concept gekozen, deze hoeken zijn erg scherp. Meer zoiets als de Tigis.

terwijl men bezig is om alle sectoren hun eigen gezicht te geven.
Brandweer rood, Ambulance geel, Politie Kmar wit/blauw.

Het zijn net marketingmensen die één uniforme uitstraling nastreven. Je kan hier ver in gaan maar men moet er voor waken het niet te lastig te maken.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1859 Gepost op: 16 juli 2012, 10:34:32
gelukkig komt er in de toekomst een einde aan dit *** aangezien wij hier, in west-europa, tzt overgaan op de Battenburgstriping. Ik kan jullie niet zeggen uit welke bron ik dit heb maar de slecht zichtbare blauw/rode striping zal uit gaan sterven.... O0