Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 883633 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

kiteman

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 december 2005, 14:11:09
waarom gaan zo veel diensten toch over op die anti auto!!!!
er zijn recent veilgheids testen met de sprinter gedaan , hier kwam uit dat de max veilige snelheid 100 km zou zijn !!!
dan ga je er toch geen ambulance van maken.
wij hebben zon ding te leen , elke keer als ik er mee weg moet heb ik het idee dat ik het frituur vet nog aan moet zetten .


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #11 Gepost op: 15 december 2005, 14:24:31
Ik snap ook niet waarom men overstapt naar zo`n opgedirkte bestelbus.
Dit zal wel met werkruimte en budgettaire overwegingen te maken hebben?
Overigens zag men deze tendens ook in de jaren 60, toen werden confortabele ambulances ook
massaal door bestelbusjes vervangen.


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2005, 14:26:30
@ R.Visser, mooie foto, heb je nog meer fotomateriaal van oude GGD Arnhem wagens? :)


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2005, 22:38:16
waarom gaan zo veel diensten toch over op die anti auto!!!!
er zijn recent veilgheids testen met de sprinter gedaan , hier kwam uit dat de max veilige snelheid 100 km zou zijn !!!
dan ga je er toch geen ambulance van maken.
wij hebben zon ding te leen , elke keer als ik er mee weg moet heb ik het idee dat ik het frituur vet nog aan moet zetten .


Inderdaad het is mij ook niet duidelijk waarom de ambulance diensten over gaan op een VW met vierkante opbouw of een Sprinter, bij aanrijdingen zit bij een behoorlijke klapper de motor gelijk binnen bij de bestuurder
Immers als een ambulance een aanrijding maakt is het altijd gelijk een klapper dan kan je beter in een chevrolet zitten
zie bijgaande foto als deze klapper met een VW of Sprinter was gebeurd had de motor in de manschappenruimte gezeten
zoals je aangeeft zijn de veiligheidstesten helemaal niet zo optimaal maar alles zal in deze tijd wel met de bezuinigingen te maken hebben
groeten,
rinus



Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #14 Gepost op: 17 december 2005, 17:48:57
Hier wat foto's van een van de sprinters van Arnhem!! ze zijn idd van Wietmarscher.

Met dank aan Peter Rijkse





Nurse powerrrrr


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #15 Gepost op: 17 december 2005, 17:59:09
zelfde qua uiterlijk als hier in twente


Arnoud

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 17 december 2005, 18:02:04
Nou er zit wel ff wat verschil in ?!

O.a. de groene lamp is in Arnhem niet te vinden, de plaats van de 3-toon en er zit daar een extra raam aan de zijkant.
Verder zou het leuk zijn als er foto's van de binnenkant worden geplaatst.

Bij de auto's in Twente wordt gewerkt met een hoge brancardtafel met een stryker brandcard zover ik weet ?!



[verwijderd door de beheerder]


guest1564

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 18 december 2005, 12:02:07
zelfde qua uiterlijk als hier in twente

Hier hebben ze ook geen lampen op de spiegel en een extra ruit aan de zijkant


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #18 Gepost op: 18 december 2005, 12:26:42
Als het goed is rijden deze nummers al rond in sprinter versie:

07103
07104
07106
07111

en de groene lamp zit in de balk achterop verwerkt  :)
Nurse powerrrrr


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 18 december 2005, 12:45:48
Ik snap ook niet waarom men overstapt naar zo`n opgedirkte bestelbus.
Dit zal wel met werkruimte en budgettaire overwegingen te maken hebben?
Overigens zag men deze tendens ook in de jaren 60, toen werden confortabele ambulances ook
massaal door bestelbusjes vervangen.
Ik weet dat de ggd den haag op sprinters over is gegaan omdat deze 2,5 zo zuinig rijden als de chevrolets en dat zal op jaarbasis toch een aardig kostenplaatje zijn. Natuurlijk is dit niet de enige reden geweest maar het is wel belangrijk.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen