Worden de ambulances van afdeling Zandvoort dan niet meer gebruikt op het circuit?
Normaal staan tijdens races op het circuit 1 ambu op het parcour zelf (meestal de 37-401) en een bij de hoofdpost.
37401 en 37402 worden nog steeds actief gebruikt op het circuit. 401 staat meestal op de baan ingedeeld en de 402 is de ambu die voor publiek gebied gebruikt wordt.
hoofdpost??? verklaar je nader.... of bedoel je voor de RC (race control, soort ac maar dan anders) of die hokies op de toegangsweg (waar de rescue trucks meestal staan)
Nou bij grote races staan er wel wat meer ambu's van kenmerland, maar dat is meer voor het gebied eromheen... Ik zie een gemiddelde ambu nog niet zonder begleiding over het circuit gaan(en dat zou denk ook geen raceleider (zie het maar als een OvD) toestaan....)
Groeten Joost
Hoofdpost is ook wel de "HP" in de communicatie met RaceControl.
Ik heb zelf wel met de oude 37401 bij een incident gestaan op het circuit waar de GGD toch echt de baan op kwam.
De Rode Kruis ambu's zijn er bij grote evenementen gewoon bij. De GGD ambu's op het terein zijn meestal uit voorzorg in de regio.
Ik weet het, een laat antwoord, maar ik kwam dit door een zoekopdracht toevallig tegen.