Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 885274 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Lucky_stefan

• Forum gebruiker
Reactie #1060 Gepost op: 22 juli 2010, 22:15:52
Is de 03-102 zijn standplaats Emmen? De gegevens die ik heb vermelden Beilen, maar ik kan fout zitten. Iemand?

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1061 Gepost op: 22 juli 2010, 22:26:50
Is de 03-102 zijn standplaats Emmen? De gegevens die ik heb vermelden Beilen, maar ik kan fout zitten. Iemand?

Nou weet ik het ook niet meer want bij de reacties van dit filmpje staan nu opeens allerlei plaatsen:

Rondleiding Visser Leeuwarden ambulanceopbouw uit heel Nederland

Filmpje: www.youtube.com/annekiestra

Ze begonnen met Emmen, daarna komt de volgende met Meppel (die heeft de 03-156 al) en dan weten ze het ook niet meer. Iemand hier meer duidelijkheid over?  :-\
Brandweer Papendrecht

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #1062 Gepost op: 22 juli 2010, 23:01:34
Het zal noord drenthe worden, sowieso. De 3e voor Emmen komt nog, 102 past niet in de nummering voor Emmen of zuid oost Drenthe, voor Noord Drenthe wel.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #1063 Gepost op: 23 juli 2010, 15:22:04
De Ambulance voor Emmen is er! Het roepnummer is 03-137 en hij staat op post Emmen, ik heb hem vandaag gezien en de chauffeur vertelde mij dat er géén engelse sirene op zit, op geen een van de 3. Het was dus gewoon even spelen bij Visser en de Tigis is dus gewoon met 2 toon afgeleverd, conform de nieuwe eisen. Foto`s volgen morgen.

Groeten,
Lars
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #1064 Gepost op: 23 juli 2010, 15:41:56

Soort voertuig: Ambulance
Merk voertuig: Mercedes Sprinter 319 CDI
Roepnummer: 21-104
Standplaats: Den-Bosch
Dienst: RAV Brabant Midden-West-Noord
Bijzonderheden: Volgende week in dienst

Roepnummer: 21-105
Standplaats: Den-Bosch

Roepnummer: 21-113
Standplaats: Oss

Roepnummer: 21-124
Standplaats: Veghel

Roepnummer: 21-131
Standplaats: Cuijk

HenriZomer

• Forum gebruiker
Reactie #1065 Gepost op: 23 juli 2010, 18:01:40
Hoe het zit met de nummering van de ambulance's in Drenthe:

Drenthe is opgedeeld in 3 regio's, namelijk: Noord- en Midden Drenthe, Zuid-Oost Drenthe en Zuid-West Drenthe.
Binnen deze regio's zijn de volgende plaatsen waar ambulance's gestationeerd staan.

Noord- en Midden Drenthe
Assen / Beilen / Annen / Roden / Eelde

Zuid-Oost Drenthe
Emmen / Borger / Klazienaveen / Coevorden

Zuid-West Drenthe
Hoogeveen / Meppel / Dwingeloo

De nummering is dus gekoppeld aan deze 3 regio's, waarbij de nummering altijd begint met 03- (de code voor de provincie Drenthe)
Vervolgens heeft iedere regio een eigen " range"  van voertuignummers.

voor de spoed(A)ambulances:
Noord- en Midden Drenthe  100-109
Zuid-Oost Drenthe  130-139
Zuid-West Drenthe 150-159

Kortom: elk voertuignummer is nu te herleiden naar de regio waarbinnen deze ambulance rijdt, echter is er niet geheel sprake meer van een vaste standplaats van de
verschillende voertuigen, dit heeft te maken met het aantal kilometers dat de voertuigen maken. Om dit zo gelijk mogelijk te houden wordt er nogal eens van
standplaats 'geruild'  binnen de regio.

In het geval hierboven, de 03-102 zal rijden binnen de regio Noord- en Midden Drenthe. Mogelijk vanaf de post in Beilen, maar dit kan ook vanaf Assen zijn.
De nieuwe 03-137, die Lars al heeft gezien, rijdt in de regio Zuid-Oost Drenthe, waarbinnen de post Emmen valt.

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #1066 Gepost op: 23 juli 2010, 18:21:59
Hoe het zit met de nummering van de ambulance's in Drenthe:

Drenthe is opgedeeld in 3 regio's, namelijk: Noord- en Midden Drenthe, Zuid-Oost Drenthe en Zuid-West Drenthe.
Binnen deze regio's zijn de volgende plaatsen waar ambulance's gestationeerd staan.

<citaat ingekort>
De voertuignummering van ZO Drenthe loopt van 130- 141, de 141 is namelijk de +Ambulance O0 O0

HenriZomer

• Forum gebruiker
Reactie #1067 Gepost op: 23 juli 2010, 19:28:00
De voertuignummering van ZO Drenthe loopt van 130- 141, de 141 is namelijk de +Ambulance O0 O0

tja....ik zou je bijna gelijk geven....maar volgens mij beginnen de Ambulance+ nummers allemaal in het volgende 10-tal dat met een even getal begint, namelijk:

regio Noord - en Midden Drenthe 03-121
regio Zuid-Oost Drenthe 03-141
regio Zuid-West Drenthe 03-161

Groet,

Henri

Lucky_stefan

• Forum gebruiker
Reactie #1068 Gepost op: 23 juli 2010, 19:47:46
Dat is dus niet juist... Ik heb foto's van zo ongeveer de gehele serie 03-101 t/m 109 en die hebben allemaal standplaatsen in Noord Drenthe, voornamelijk in Assen en nog een een paar in Roden en 1 in Beilen. Eelde is alleen overdag bezet met een ambu die uit Roden of Assen komt. Dat is voor mij niet bekend.

HenriZomer

• Forum gebruiker
Reactie #1069 Gepost op: 23 juli 2010, 21:57:18
dat wat jij schrijft Stefan is volgens mij exact wat ik hier boven schreef... noord en midden drenthe is de reeks 03-101 tm 109, hoewel de 03-109 zelfs helemaal niet bestaat.....