Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 878764 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1350 Gepost op: 6 juni 2011, 21:37:26


















Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Zuid-limburg
Post: Maastricht
Roepnummer: 24139
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter 319cdi - Visser Otaris
Kenteken: 13-RGN-5
Byzonderheden: vervangt een Mercedes-Benz Sprinter 319CDI - Visser Delphis (28-LHN-2)die na een jaar proefdraaien niet beviel en door Visser is verkocht aan een prive ambulance firma in Dendermonde, Belgie

Wat is het verschil tussen de nieuwe delphis en de oude (dit is toch een nieuwe??) anders is een nieuwe toch zinloos....


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1351 Gepost op: 6 juni 2011, 21:38:27
De nieuwe is een Otaris, geen Delphis. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #1352 Gepost op: 6 juni 2011, 21:45:11
De nieuwe is een Otaris, geen Delphis. ;)

Okay... Dank voor de info... Die is dan wel anders, neem ik aan...


fast-one

  • ambulance-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 149
Reactie #1353 Gepost op: 6 juni 2011, 22:48:43
Het grootse verschil tussen de Visser Delphis en de Visser Otaris zie je aan het dak, bij de Delphis is er over de volledige breedte en lengte een laag opgelegd waar alle signalisatie ingebouwd zit, bij de Otaris is dit dak onderbroken.

De Visser delphis is een seriematig gebouwde auto wat de nieuwprijs van het voertuig enigzins zou drukken. Als je deze auto gaat aanpassen naar de wensen van de gebruikers (bij ons werd de ruimte in de cabine te klein bevonden waardoor lange chauffeurs geen goede zit-stuur houding konden vinden)
dan gaat de nieuwprijs omhoog omdat deze dan niet meer seriematig gebouwd kan worden maar klant-specifiek.

De visser Otaris kan volledig klant-specifiek gebouwd worden, de auto wordt geleverd volgens een basis interieurconcept met een zeer hoog afwerkingniveau en afgebouwd met de klant specifieke wensen door Visser in Leeuwarden.

kijk maar eens op de site van Visser Leeuwarden (  http://www.visser-leeuwarden.nl/producten/ambulances/sprinter/delfis-opbouw )
daar kun je beide modellen vergelijken

groeten Fast-one


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1354 Gepost op: 6 juni 2011, 23:07:59
foto erbij ter vergelijking en voor de duidelijkheid 0098

ambulanzmobile delfis, foto ambulance fotografie friesland, en visser is toevallig de importeur


ambulanzmobile otaris, foto visser leeuwarden ook weer alleen maar de importeur


en het komt trouwens wel voor dat de ambulances worden geleverd met ambulanzmobile interieur of visser interieur. 998765


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1355 Gepost op: 8 juni 2011, 22:20:00
Vandaag in Gorinchem,

Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Zuid-limburg
Post: Maastricht ?
Roepnummer: 24137
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter 319cdi - Visser Otaris
Kenteken:
Byzonderheden:


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1356 Gepost op: 8 juni 2011, 23:41:46
Ik heb net even op ambumedia gespiekt en volgens de gegeven op die site staat de 37 bij post maastricht, de nieuwe ambulanzmobile otaris vervangt een ambulanzmobile hornis silver van 2005 (VW T5).

En ik maar denken dat er maar 1 zo'n otaris geleverd zou worden, het voertuig hierboven is dus nummer 3 op korte termijn. vraagje aan de mensen in limburg: komen er meer van deze otaris ambulances, aangezien er nog een paar voertuigen aan vervanging toe zijn, en komen ze dan alleen in limburg zuid of ook in noord.


MValize

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #1357 Gepost op: 9 juni 2011, 16:30:49
Ik heb net even op ambumedia gespiekt en volgens de gegeven op die site staat de 37 bij post maastricht, de nieuwe ambulanzmobile otaris vervangt een ambulanzmobile hornis silver van 2005 (VW T5).

En ik maar denken dat er maar 1 zo'n otaris geleverd zou worden, het voertuig hierboven is dus nummer 3 op korte termijn. vraagje aan de mensen in limburg: komen er meer van deze otaris ambulances, aangezien er nog een paar voertuigen aan vervanging toe zijn, en komen ze dan alleen in limburg zuid of ook in noord.



In Zuid Limburg komen op korte termijn nog 2 voertuigen (Otaris). Deze komen in Heerlen te staan. Volgens mij staat een voertuig van Heerlen al bij Visser Leeuwarden. Voor Noord Limburg weet ik het niet.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1358 Gepost op: 9 juni 2011, 16:34:39
Waarom zie je eigenlijk vaak nog verschillen in de opbouw bij ambulance's  ??? ? Bij politievoertuigen is het volgens mij allemaal bepaald hoe het eruit moet zien. Is dat bij ambulance's niet zo, dat ze voor één specifieke opbouw kiezen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1359 Gepost op: 9 juni 2011, 17:16:28
Waarom zie je eigenlijk vaak nog verschillen in de opbouw bij ambulance's  ??? ? Bij politievoertuigen is het volgens mij allemaal bepaald hoe het eruit moet zien. Is dat bij ambulance's niet zo, dat ze voor één specifieke opbouw kiezen?
Verschillende mensen, verschillende wensen. Dat was, en is nu nog even tot aan de landelijk aanbesteding, bij de politie ook niet anders. Iedereen heeft zijn eigen eisen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &