Mijn gebeden zijn verhoord. Ik reed afgelopen weekend richting het noorden van het land en zag de Tigis toevallig net de A28 bij Zwolle oprijden. Qua omvang; met name breedte leek het wel mee te vallen. Smaller dan een vrachtwagen, beetje breder als een gewone Sprinter. Ook qua hoogte zal deze niet ver boven de hoogte van een Sprinter zitten volgens mij.
In zoverre is hij groter dat er in een oude binnenstad niet normaal met de Tigis te rijden valt. Ik heb nu een aantal keren meldingen gehad waarbij de Tigis ter plaatse kwam en men de auto om de hoek moest laten staan en een eind moest lopen met de brancard, omdat de ambulance de straat niet in kon. Als je dan ziet dat de ambulance bij het (VU) Ziekenhuis ook niet in de garage past, maar dat ze hem op straat moeten parkeren en vervolgens met de patient over straat moeten denk ik dat het niet de meest ideale oplossing is ....
Ik ben het echter wel met je eens, ik vind het een geweldige auto om te zien en het lijkt dat de werkruimte ook zo z'n voordelen heeft. Alhoewel ik laatst van een ambulancepleeg hoorde dat de grote ook weer nadelig kan zijn, omdat je jezelf niet goed vast kunt houden tijdens het rijden & het behandelen van een patient.