Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 878702 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #1450 Gepost op: 25 augustus 2011, 11:34:41
voor post Maastricht zijn nu inderdaad de 24139 en de 24137 vervangen voor visser type otaris.
de 24111 staat in geleen dat is de eerst geleverde Otaris in nederland
voor post Heerlen staan ook nog twee voertuigen in de planning te weten de 24125 en de 24128
de "oude" 24125 is nu bij Visser in Leeuwarden om zijn materiaal zoals mobilofoon, citygis etc om te bouwen waardoor de nieuwe
24125 binnen een dikke week afgeleverd wordt. daarna komt de 24128 aan de beurt die zal waarschijnlijk in de eerste twee weken van juli
ergens geleverd worden.na de aflevering van de 24125 en de 24128 bestaat het gehele wagenpark van de rav uit nieuw type sprinter voertuigen het oudste voertuig is van augustus 2007(24133) en het jongste van 2011.
de oude 24137 (vw T5) werd bij ons alleen nog gebruikt voor B vervoeren en reed met name dienst 9-17 uur. bij krapte in het wagenpark werd de auto wel nog ingezet voor a ritten. nu deze vervangen is voor een sprinter gaat deze auto ook weer A ritten rijden
voor de rav zuid-limburg staan er voor dit jaar verder geen nieuwe ambulances meer in bestelling bij Visser

wat betreft voertuigen hebben wij verder geen samenwerking met limburg noord. ik weet wel dat de zeer luxueuse Visser sprinter Delphis die men in limburg noord gebruikt voor B-vervoer omgebouwd gaan worden tot A auto's.

groeten Fast-one

Een aantal nieuwe voertuigen voor Limburg-zuid, standplaats Heerlen staan inmiddels op www.ambumedia.nl
De twee B-wagens van Limburg-noord worden inderdaad omgebouwd tot A-auto. Ik vernam dat onlangs een nieuwe B-wagen is geleverd voor de Standplaats Weert, en dat is een VW t5.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1451 Gepost op: 5 september 2011, 18:50:10
^^ Klopt ook :) Ik zou het voertuig wel eens met eigen ogen willen aanschouwen om een goed oordeel te kunnen geven ;)



Mijn gebeden zijn verhoord. Ik reed afgelopen weekend richting het noorden van het land en zag de Tigis toevallig net de A28 bij Zwolle oprijden. Qua omvang; met name breedte leek het wel mee te vallen. Smaller dan een vrachtwagen, beetje breder als een gewone Sprinter. Ook qua hoogte zal deze niet ver boven de hoogte van een Sprinter zitten volgens mij.

Het model an sich ziet er gelikt uit; wat mij betreft het mooiste onderwerp ooit tot nu toe voor een ambulance.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1452 Gepost op: 5 september 2011, 19:29:49
Mijn gebeden zijn verhoord. Ik reed afgelopen weekend richting het noorden van het land en zag de Tigis toevallig net de A28 bij Zwolle oprijden. Qua omvang; met name breedte leek het wel mee te vallen. Smaller dan een vrachtwagen, beetje breder als een gewone Sprinter. Ook qua hoogte zal deze niet ver boven de hoogte van een Sprinter zitten volgens mij.

Het model an sich ziet er gelikt uit; wat mij betreft het mooiste onderwerp ooit tot nu toe voor een ambulance.
Voor een goed oordeel moet je 'm niet van de buitenkant zien, maar van binnen. (en erin werken) 98uiye
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1453 Gepost op: 5 september 2011, 20:47:14
Mijn gebeden zijn verhoord. Ik reed afgelopen weekend richting het noorden van het land en zag de Tigis toevallig net de A28 bij Zwolle oprijden. Qua omvang; met name breedte leek het wel mee te vallen. Smaller dan een vrachtwagen, beetje breder als een gewone Sprinter. Ook qua hoogte zal deze niet ver boven de hoogte van een Sprinter zitten volgens mij.

In zoverre is hij groter dat er in een oude binnenstad niet normaal met de Tigis te rijden valt. Ik heb nu een aantal keren meldingen gehad waarbij de Tigis ter plaatse kwam en men de auto om de hoek moest laten staan en een eind moest lopen met de brancard, omdat de ambulance de straat niet in kon. Als je dan ziet dat de ambulance bij het (VU) Ziekenhuis ook niet in de garage past, maar dat ze hem op straat moeten parkeren en vervolgens met de patient over straat moeten denk ik dat het niet de meest ideale oplossing is ....

Ik ben het echter wel met je eens, ik vind het een geweldige auto om te zien en het lijkt dat de werkruimte ook zo z'n voordelen heeft. Alhoewel ik laatst van een ambulancepleeg hoorde dat de grote ook weer nadelig kan zijn, omdat je jezelf niet goed vast kunt houden tijdens het rijden & het behandelen van een patient.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1454 Gepost op: 6 september 2011, 00:33:50
Toch maar weer over naar chevrolet dan? 0098
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1455 Gepost op: 6 september 2011, 21:01:55
Toch maar weer over naar chevrolet dan? 0098

Asjeblieft niet...


Bart S

  • Gast
Reactie #1456 Gepost op: 7 september 2011, 05:25:25
Toch maar weer over naar chevrolet dan? 0098

Gelukkig zijn er ook nog voldoende tussenmaatjes.... ;-)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1457 Gepost op: 7 september 2011, 13:50:42
Mijn gebeden zijn verhoord. Ik reed afgelopen weekend richting het noorden van het land en zag de Tigis toevallig net de A28 bij Zwolle oprijden. Qua omvang; met name breedte leek het wel mee te vallen. Smaller dan een vrachtwagen, beetje breder als een gewone Sprinter. Ook qua hoogte zal deze niet ver boven de hoogte van een Sprinter zitten volgens mij.

Het model an sich ziet er gelikt uit; wat mij betreft het mooiste onderwerp ooit tot nu toe voor een ambulance.
Ga jij lekker een model van een Tigis op je nachtkastje zetten, dan gaan wij met werkbare auto's rijden ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1458 Gepost op: 10 september 2011, 19:56:48
Voor een goed oordeel moet je 'm niet van de buitenkant zien, maar van binnen. (en erin werken) 98uiye

Uiteraard mee eens. Hoewel hulpverleningsdiensten er geen last/ noodzaak bij hebben, vind ik een Vito ambu, of een VW ambu echt geen representatieve wagens.

Ga jij lekker een model van een Tigis op je nachtkastje zetten, dan gaan wij met werkbare auto's rijden ;)

No worry's, ik heb er 2 besteld en inmiddels binnen. Één ga ik helemaal laten ombouwen met verlichting erop etc. :)


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
Reactie #1459 Gepost op: 10 september 2011, 21:58:59


Soort voertuig: Ambulance
Merk voertuig: Mercedes Benz 318CDi Sprinter
Roepnummer: 22-115
Dienst: GGD Brabant Zuid-Oost
Bijzonderheden: -
Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.