Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances

Auteur Topic: Mercedes-Benz Sprinter A-ambulances  (gelezen 885568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1490 Gepost op: 7 oktober 2011, 12:40:10
Bouw ze dan in de wagen zelf in zoals de 16-103 (bovenaan de vorige pagina te zien) of bestel een lage Mercedes ofzo.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1491 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:15:50
Bouw ze dan in de wagen zelf in zoals de 16-103 (bovenaan de vorige pagina te zien) of bestel een lage Mercedes ofzo.

Buiten het feit dat de 16-103 ook te hoog is, bestond dit model natuurlijk ook nog helemaal niet toen deze ambu's werden aangekomocht. En Gezien men gewoon een hoge sprinter wil is dit de enige oplossing. Er komen 19 nieuwe sprinters in GM. en die krijgen inderdaad een andere setting van de lichtbalk. Hoe dat precies word weet ik nog niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1492 Gepost op: 7 oktober 2011, 13:30:01
Bouw ze dan in de wagen zelf in zoals de 16-103 (bovenaan de vorige pagina te zien) of bestel een lage Mercedes ofzo.

Want? Alleen omdat jij het geen mooi gezicht vind? Het is een van de meest praktische oplossingen voor het probleem, zonder dat je daarbij een hele dure opbouw moet nemen of een heel ander model voertuig.
Daarnaast waren deze lichtbalken toen hun tijd ver vooruit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1493 Gepost op: 7 oktober 2011, 19:43:08
Omdat je een gigantische zak geld betaald voor een voertuig waar je later aanpassingen aan het ontwerp laat uitvoeren die het bestaande ontwerp geen eer aan doet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1494 Gepost op: 7 oktober 2011, 23:51:19
Omdat je een gigantische zak geld betaald voor een voertuig waar je later aanpassingen aan het ontwerp laat uitvoeren die het bestaande ontwerp geen eer aan doet.

Deze begrijp ik even niet ...

Hulpverleningsdiensten / opbouwers passen met enige regelmaat dingen aan, die niet altijd even ''mooi'' zijn op een voertuig, echter zul je dan een keuze moeten maken, ga je inleveren op binnenruimte (door ipv een Sprinter bijv. een Transporter te nemen) of pas je het bestaande voertuig zo aan dat je het optimale behoud en hij toch nog aan alles voldoet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1495 Gepost op: 8 oktober 2011, 11:35:01
Ik snap jou opmerking wel ;) Als ik ontwerper was geweest van dit model zou ik er slecht van geslapen hebben. Het is in dit land dan ook gemeenschappelijk goed om vooral praktisch te denken en weinig aandacht te besteden aan ontwerp. Ik zie het terug in architectuur. Naar mijn bescheiden mening mag er echt wel aandacht komen voor de esthetische zijde van wat we gebruiken. Frappant overigens dat één van werelds grootste architecten uit Nederland komt, en de hoofd ontwerper van Mazda een Nederlander is.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1496 Gepost op: 8 oktober 2011, 15:06:45
Omdat je een gigantische zak geld betaald voor een voertuig waar je later aanpassingen aan het ontwerp laat uitvoeren die het bestaande ontwerp geen eer aan doet.
het verschil tussen een lichtbalk op het dak, of een lichtbalk op 2 beugels (een stuk lager en verder naar voren geplaatst) is niet zo groot naar mijn mening. dit is maar een minimale aanpassing, en mooi dat de auto daarna wel binnen kan staan toch ::)
Ik snap jou opmerking wel ;) Als ik ontwerper was geweest van dit model zou ik er slecht van geslapen hebben. Het is in dit land dan ook gemeenschappelijk goed om vooral praktisch te denken en weinig aandacht te besteden aan ontwerp. Ik zie het terug in architectuur. Naar mijn bescheiden mening mag er echt wel aandacht komen voor de esthetische zijde van wat we gebruiken. Frappant overigens dat één van werelds grootste architecten uit Nederland komt, en de hoofd ontwerper van Mazda een Nederlander is.
waar gaat dit over  ??? ieder hulpverleningsvoertuig moet aangepast worden aan de geldende eisen, dus die licht balk moet erop, of ie nou op beugels staat of op die bak. Die bak onder de lichtbalk is iets typisch duits want daar rijden wel meer duitse ambu's mee. Er moet mee gewerkt worden, het voertuig moet geen show winnen voor mooiste HV voertuig. ;)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #1497 Gepost op: 9 oktober 2011, 20:01:49
Daarom zoveel verschil tussen Nederland en sommige andere landen. Daar telt ontwerp net zo hard mee. Maar goed... ik hou op wel meer punten een controversiële mening over ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1498 Gepost op: 9 oktober 2011, 20:29:07
ik vind die bak onder de lichtbalk trouwens ook verschrikkelijk lelijk hoor, maarjah af en toe ben ik blij dat ik niet in een werkgroep zit die de keuze voor een nieuw voertuig moeten maken. 0098


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1499 Gepost op: 12 oktober 2011, 13:51:59




Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 15-115
Kenteken: 63-RV-LJ
Standplaats: Delft
Dienst: GGD Den Haag
Regio: Haaglanden
Bijzonderheden: Camera's
Brandweer Papendrecht