Met de nationale politie moesten blauw en grijs meer samenkomen in het vangen van boeven. Ik ben ook benieuwd wat het gevolg over een jaar of tien zou zijn, als iemand klaar is met de GGP en graag richting opsporing wil of visa versa. Die kan dan niet meer, want hij heeft niet de juiste modules gehad. Je zit dan ineens 'vast' en dat kan nooit de bedoeling zijn...
Ja, dat is wel een dingetje. Lijkt erop dat je dan weer terug naar de academie moet om de 'grijze' modules te volgen. We gaan het in ieder geval zien. Ben erg benieuwd!
@Volpe,
Op kombijdepolitie.nl staat het volgende: "In de opleiding gaan leren en werken hand in hand. Het eerste studiejaar start je op school, met een oriëntatie op het politievak. Je leert dan in een kleine groep van 8 studenten de basisvaardigheden die voor het politievak belangrijk zijn. Na negen maanden loop je je eerste praktijkstage. Die duurt 3 maanden. "
Dus je kan er vanuit gaan dat je eerst 9 maanden op de academie zit en je blauwe maand dus pas na 9 maanden is. Uiteindelijk zal je dus het tweede jaar zoveel mogelijk in de eenheid zitten en daar ook lessen volgen. Zie hieronder een citaat.
"In dit tweede jaar volg je naast het lerend werken in de praktijk, iedere week met je eigen leergroep, lessen in de eenheid. De docenten van de politieacademie komen daarvoor naar de eenheid toe. "
BronVolgens mij is dit in de laatste twee maanden alweer aangepast, want ik meen gelezen te hebben dat je in het tweedejaar weer terug moet gaan naar de academie. Anyhow, we zijn een pilot klas en ben benieuwd hoe dat gaat lopen!
Zin in!