kleding....rk

Auteur Topic: kleding....rk  (gelezen 13995 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rolf

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 25 december 2003, 00:13:46
Onze afdeling draaid altijd de hulpverlening bij de kerstviering van het leger des Heils dat ging in het verleden natuurlijk in pakkie deftig.
Nou zijn die dingen afgeschaft en worden dus niet meer gebruikt.
De 1e keer dat de collega's in Rood/Grijs aan kwamen hobbelen keeken een paar mensen heel raar.......zijn jullie van het Rode Kruis?? ik dacht dat jullie van het leger waren!
En als je op een begrafenins tussen al die ander donkere pakken gaat staan steek je ook niet meer af en dat is nou net de bedoeling.
Je moet voor een hulpvrager makkelijk herkenbaar zijn en dat ben je in een eenduidig werk pak je gaat toch ook niet pal naast een monument staan ook niet als je een net pak aan hebt.
Je blijft op de achtergrond op een strategische plaats waar je voor een ieder zichtbaar bent maar niet in de "front view" staat.
En als het NRK nou eindelijk eens komt met een credit- card formaat legetematie bewijs i.p.v een stuk karton op A5 formaat kun je dit zichtbaar dragen op je kleding bij een vergadering met overige instanties.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #41 Gepost op: 25 december 2003, 02:01:40
Vond ze nou net zo handig om achter weg te kruipen zodat je niet zo in het zicht staat  LOL
Is ook handig op vergaderingen, heb je geen net pak nodig, herkennen ze je allemaal aan die met dat bord voor z'n kop, blijkt het je legitimatiebewijs te zijn  ;D

Kees

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #42 Gepost op: 27 december 2003, 06:52:03
mister ewoud....

Bij mijn afd. zijn er ongeveer 4 dagen per jaar dat wij met meer dan 40 rode kruisers op een evenement rondwandelen.  ::)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 27 december 2003, 10:27:18
De 1e keer dat de collega's in Rood/Grijs aan kwamen hobbelen keken een paar mensen heel raar.......zijn jullie van het Rode Kruis?? ik dacht dat jullie van het leger waren!

HaHa, het leger? Zeker beetje bijziend die toeschouwer, er stan toch duidelijk grote riode kruisen op het rood/grijze uniform, moet toch goed te zien zijn dat je dan niet van te leger bent dunkt me ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

uitkijk

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 27 december 2003, 11:44:05
Ik ben dit met het nieuwe pak nog niet overkomen, wel in het oude gevechtspak in combinatie met de baret. Vooral de kindertjes uit het asielzoekerscentrum zagen die grijze figuren aan voor Dad's army   ;D

Kees

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 28 december 2003, 09:46:36
Ik ben dit met het nieuwe pak nog niet overkomen, wel in het oude gevechtspak in combinatie met de baret. Vooral de kindertjes uit het asielzoekerscentrum zagen die grijze figuren aan voor Dad's army   ;D

Kees

Die is goed Kees  ;D ;D ;D  inderdaad het rode kruis was in de jaren 70/80 inderdaad een goed imitatie van Dads Army......   (IK heb dat zelf in 87/89  nog mogen meemaken  :o  )
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Rolf

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 28 december 2003, 16:56:28
Citaat
HaHa, het leger? Zeker beetje bijziend die toeschouwer, er stan toch duidelijk grote riode kruisen op het rood/grijze uniform, moet toch goed te zien zijn dat je dan niet  

Ja met het oude nette pak zwarte broek zwart jasje schouder versiering stonden ze dan op de kerst viering en als je niet oplet zie je het verschil niet tussen een RK-er in pakkie "deftig en een soldaat van het Leger-des-hiels!
Pas toen het grijs/rood werd ingevoerd werd er gezegd:
ach jullie zijn van het RK ik dacht altijd dat jij ook bij het leger zat
In deze werd bedoeld het leger des heils.
Als RK-er sta je voor een taak en niet voor een eerbetoon aan wie dan ook, als er iemand een hulpaanvraag doet moet gelijk duidelijk zijn bij wie hij/zij zich kan vervoegen en voor overige aanwezige is het ook van belang dat ze zien wat je doet en waar je voor daar bent.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 29 december 2003, 09:47:20
Als RK-er sta je voor een taak en niet voor een eerbetoon aan wie dan ook, als er iemand een hulpaanvraag doet moet gelijk duidelijk zijn bij wie hij/zij zich kan vervoegen en voor overige aanwezige is het ook van belang dat ze zien wat je doet en waar je voor daar bent.

Kijk, dat zijn woorden naar mijn hart!

Christian

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #48 Gepost op: 2 januari 2004, 13:06:31
…..Je moet voor een hulpvrager makkelijk herkenbaar zijn en dat ben je in een eenduidig werk pak je gaat toch ook niet pal naast een monument staan ook niet als je een net pak aan hebt.
Je blijft op de achtergrond op een strategische plaats waar je voor een ieder zichtbaar bent maar niet in de "front view" staat.…..

Ter verduidelijking: tijdens de dodenherdenking staan wij naast het monument als erewacht. Dus niet in eerste instantie voor de hulpverlening. Toegegeven, misschien moet een andere organisatie deze taak van ons overnemen. Ik weet ook niet zo goed waar deze gewoonte vandaan gekomen is.

Het leuke van deze discussie (en andere) is dat je van mening kan gaan veranderen.  ;D

Als ik nog eens goed nadenk over de kwestie vind ik ook dat het rode kruis in eerste instantie voor de hulpverlening is en dus ook als zodanig herkenbaar moet zijn……..dus: het huidige pak voldoet hierin uitstekend!!!
 ;)
Groet, Gerard  ;)

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2005, 20:21:56
4 mei anno 2005
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.