Het lastige is dat er de Regeling Voertuigen geen optische of geluidssignalen op een fiets toestaat. De artikelen Artikel 5.9.57a voorziet wel in extra retroreflectie, maar niet zoals bij de andere voertuig categorieën, in extra lichten.
Ik weet dat er collega's eerder mee bezig zijn geweest maar dat het antwoord van de politie nee was en bleef.
Ik ben het eea aan het uitzetten en uitzoeken. Dat artikel wat je benoemt betreft er één uit de Regeling Voertuigen, deze regeling zegt niets over wel of niet toestaan van OGS op een fiets. In het betreffende artikel wat hier staat wordt wel de term 'tekens' genoemd. Je kan dit heel breed zien waarbij optische signalen misschien wel onder de noemer van 'tekens' vallen!?
Om misverstanden te voorkomen, ik ben enkel de optie voor optische signalen aan het bekijken, dus niet de geluidssignalen omdat dit mijn inziens teveel verwarring kan brengen voor weggebruikers.
Ik had nog gehoopt dat ik wat kon vinden over vrijstellingen mbt het gebruik van bepaalde verlichting op fietsen maar helaas word er enkel gesproken over een voorrangsvoertuig waar een fiets dan weer niet onder valt.
voorrangsvoertuig: motorvoertuig dat de optische en geluidssignalen voert als bedoeld in artikel 29;