Klopt wat hierboven staat Fiep, eerste 9 maanden is echt school en daarna afwisselend de praktijk in. 3 dagen school en 2 dagen praktijk, uiteindelijk zit je geloof ik op 4 dagen praktijk, 1 dag school. Ik vind het tot nu toe echt super leuk. Beste switch die ik ooit heb gemaakt. Moet wel zeggen dat ik echt met een punthoofd naar huis ga van wat ik allemaal geleerd heb die dag. Buiten dat moet ik toch zeggen dat de verhalen over de academie wel een beetje kloppen.. Helaas nu wij de pilot klas zijn merk ik dat er nog ontzettend veel onduidelijk of niet geregeld is. Dus voor de komende lichting, wees flexibel. Want je flexibiliteit wordt echt op de proef gesteld. Maar als je motivatie hoog ligt dan komt dat helemaal goed.
Het is nagenoeg 100% zelfstudie. Dus dat is wel een schakel dingetje als je nog nooit in het HBO onderwijs of iets dergelijks gezeten hebt. Wij kunnen voor een aantal vakken een docent bijvoorbeeld 3 uurtjes inroosteren. Dan moeten wij vervolgens aangeven wat we willen leren dat uur. Is even een andere manier van werken dan dat je gaat zitten en ontvangt wat de docent zegt. Ik moet wel zeggen, het blijft wel goed hangen als je er zelf mee bezig bent. Maar dat ligt wel aan je eigen intrinsieke motivatie.