Hallo allemaal,
Vandaag is bekend geworden dat op 16 augustus de hbo-politieopleiding en hbo-masteropleiding recherche van start gaan. Inschrijven kan vanaf komende maandag. Afgelopen november heb ik een eerste poging gedaan voor recherchekundige, maar helaas ben ik toen na de online tests afgevallen. Bij de cognitieve capaciteitentest haalde ik 13/20, ruim voldoende dus. Nu is het zo dat je resultaten een jaar geldig blijven. Het is natuurlijk verleidelijk om je resultaten te hergebruiken, maar is dat wel verstandig? Hoe denken jullie daar over?
Recherchekundige heeft overigens mijn voorkeur, maar omdat er in Midden-Nederland slechts vier opleidingsplekken beschikbaar zijn, oriënteer ik mij ook op politiekundige (ook maar drie plekken, maar dat terzijde). Je mag je echter maar voor één opleiding inschrijven, dus moet ik zo snel mogelijk definitief de knoop doorhakken. Ik neem aan dat het geen nut heeft om tijdens het traject aan te geven dat je evt. ook naar de andere opleiding zou willen? Zoals ik er nu in sta is recherchekundige immers mijn hoofddoel, maar zie ik politiekundige als zeer reëel 'Plan B'...
Ik hoor graag jullie meningen over het hergebruiken van testresultaten en over de keuze tussen politie- en recherchekundige! Alvast bedankt!