Wat doe je in de tijd op de post?

Auteur Topic: Wat doe je in de tijd op de post?  (gelezen 2793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pesje2

• Gast
Gepost op: 12 december 2005, 21:28:24
Hallo,

Ik zat me eens af te vragen wat het personeel van de ambulance doet als ze niet naar een oproep onderweg zijn.

Ik weet wel dat de ambulance word gepoetst en onderhoud, kijk of alles het doet enz..

Maar hier ben je toch niet de hele dag mee bezig????

Mn vraag was wat doe jij en de tijd op de post?

Dutchy

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2005, 21:50:22
Hoi Pesje,

Nou ik zou zo zeggen dat je BIJNA alles wat je thuis ook doet kan doen op een post als je niet aan het rijden bent! Na de controle en onderhoud van je ambu moet er dagelijks schoongemaakt  worden. Op een rustige post kan je prima leren (SOSA)  :) en ook staan bij ons op de meeste posten wel zaken zoals een tafeltennistafel of hangen er dartborden zodat je toch wel voldoende afleiding hebt. Verder is internet een optie zoals je ziet  ;D

groet,
Dutchy

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 december 2005, 22:17:03
Hoi Niels,

wij hebben vaste roosters over schoonmaak, bestellingen en controles. Voorbeeldje: op dinsdag was je de auto waar je op rijdt, en maak je hem van binnen schoon. Zo wordt dus elke auto minimaal 1x per week schoongemaakt. Verder is er altijd wel wat huishoudelijk werk, zoals afwassen of zaken opruimen. Ook leren kan je vaak mooi doen op de rustige momenten (zoals Dutchy al aangaf SOSA, of PHTLS, of één van de talrijke bijscholingen, profchecks etc). Andere optie is even een boodschap doen, al rijdend je stratenkennis op peil houden of afsluitingen/wegwerkzaamheden bekijken. Tenslotte zijn er natuurlijk ook nog ontspannende zaken.... internet, TV, Video/DVD.... kortom je hoeft je niet te vervelen ;D

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2005, 22:49:52
Inderdaad ja.

Naast de gewone klusjes kan je wat studeren, 'n boek lezen, ik zit vrij veel op internet op m'n posten, m'n eigen auto van binnen en buiten wassen doe ik ook wel met enige regelmaat, op sommige posten we darten, tafeltennissen of biljarten, en ik neem ook regelmatig dvd's mee om te kijken, of als ik lange diensten heb neem ik doordeweek wat programma's van tv op die ik dan samen met collega's kijk.

Vervelen doe je je dus niet echt  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 14 december 2005, 13:24:47
Hoi Niels,

wij hebben vaste roosters over schoonmaak, bestellingen en controles. Voorbeeldje: op dinsdag was je de auto waar je op rijdt, en maak je hem van binnen schoon. Zo wordt dus elke auto minimaal 1x per week schoongemaakt. Verder is er altijd wel wat huishoudelijk werk, zoals afwassen of zaken opruimen. Ook leren kan je vaak mooi doen op de rustige momenten (zoals Dutchy al aangaf SOSA, of PHTLS, of één van de talrijke bijscholingen, profchecks etc). Andere optie is even een boodschap doen, al rijdend je stratenkennis op peil houden of afsluitingen/wegwerkzaamheden bekijken. Tenslotte zijn er natuurlijk ook nog ontspannende zaken.... internet, TV, Video/DVD.... kortom je hoeft je niet te vervelen ;D

een patatje halen bij de Parel of een broodje shoarma bij Sphinx hahaha, zie vaak genoeg ambulance staan daar.
Zomers zitten ze ook vaak buiten krantje te lezen of aan de poel pootje te baden (leuk hor als er dan een A1melding komt, snel voetjes afdrogen schoentjes aan hahaha
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Karim

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2005, 15:24:09
een patatje halen bij de Parel of een broodje shoarma bij Sphinx hahaha, zie vaak genoeg ambulance staan daar.

Wij gingen op 'n rustige avond ook eens met de ambu langs de friture, en onderweg over de mobilofoon vroegen we aan collega's of die ook zin in iets hadden, dus niet veel later klonk het "jaaa frietuh frietuh" ,"mij een kroket" en nog tig andere bestellingen over de mobi.  ;D

Wij voor ons zelf en 4 overige teams (die allemaal op de post waren omdat 't zo rustig was) wat gehaald maar net toen we vertrokken kwam er opeens vanalles tegelijk binnen, en kregen wij ook een A1 en moesten we dus, met 'n grote zak vol met frieten, krokketen, en andere snacks in de auto die rit gaan doen.  :-X

En dat was niet alleen jammer van het eten, maar de wagen stonk echt onzettend naar friture-voedsel daarna, blegh wat een lucht zeg.
De wagen hebben we bij terugkomst op de post buiten neer gezet met alle deuren wagenwijdt open om 'm goed door te laten luchten  ;D

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2005, 18:17:01
Wij gingen op 'n rustige avond ook eens met de ambu langs de friture, en onderweg over de mobilofoon vroegen we aan collega's of die ook zin in iets hadden, dus niet veel later klonk het "jaaa frietuh frietuh" ,"mij een kroket" en nog tig andere bestellingen over de mobi.  ;D

Wij voor ons zelf en 4 overige teams (die allemaal op de post waren omdat 't zo rustig was) wat gehaald maar net toen we vertrokken kwam er opeens vanalles tegelijk binnen, en kregen wij ook een A1 en moesten we dus, met 'n grote zak vol met frieten, krokketen, en andere snacks in de auto die rit gaan doen.  :-X

En dat was niet alleen jammer van het eten, maar de wagen stonk echt onzettend naar friture-voedsel daarna, blegh wat een lucht zeg.
De wagen hebben we bij terugkomst op de post buiten neer gezet met alle deuren wagenwijdt open om 'm goed door te laten luchten  ;D

Als je zoiets gaat regelen, is het vaak vragen om een ritje.
Maak het ook weleens mee, heb ik een warme hap meegenomen, ben hem net aan het opwarmen, komt er een spoedritje aan.  :-\
Een paar keer is het gebeurd dat ik mijn eten tot 3 keer toe op moest warmen.
Neem tegenwoordig maar weer wat vaker een boterham mee.  ;D

Karim

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 14 december 2005, 19:47:32
Een collega van mij had 'n paar maanden terug iets laten bezorgen op de post, een of ander menu van biefstuk met frietjes ofzo, 'n speciale aanbieding.
Maar net toen ie er aan wou beginnen kwam er een spoedrit binnen, dus ik maar achter het stuur gekropen, en hij met de biefstuk in z'n hand op de bijrijdersstoel, druk kauwend proberen toch nog z'n stukkie vlees binnen te krijgen voordat we ter plaatse waren  ;D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 14 december 2005, 19:57:09
Wij gingen op 'n rustige avond ook eens met de ambu langs de friture, en onderweg over de mobilofoon vroegen we aan collega's of die ook zin in iets hadden, dus niet veel later klonk het "jaaa frietuh frietuh" ,"mij een kroket" en nog tig andere bestellingen over de mobi.  ;D

Wij voor ons zelf en 4 overige teams (die allemaal op de post waren omdat 't zo rustig was) wat gehaald maar net toen we vertrokken kwam er opeens vanalles tegelijk binnen, en kregen wij ook een A1 en moesten we dus, met 'n grote zak vol met frieten, krokketen, en andere snacks in de auto die rit gaan doen.  :-X

De wagen hebben we bij terugkomst op de post buiten neer gezet met alle deuren wagenwijdt open om 'm goed door te laten luchten  ;D

Och,zo stonden wij vorig jaar zomer met een volledig bemande TS bij een snackbar om een ijsje te halen.Toen het 4e ijsje werdt gemaakt ging de pieper  ;D ;D

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 14 december 2005, 21:15:06
En het is best moeilijk om met een Extra Large Quater Pounder menu met grote cola een voertuig te besturen. Dat vergt bijzondere opleidingen en inzichten. Want je moet ook weer niet te snel zijn, want anders gaat je pleeg je "helpen" met eten. Nou en dat moet je ten aller tijden voorkomen.

Maar ik mis bij mijn voorgangers het welverdiende rustmoment. FF terug trekken en lekker wegzakken in een stoel of nog beter, ff lekker gaan slapen in een bedje op de post.

RR (die nooit kan slapen, omdat hij altijd ritten krijgt als hij wil slapen)
Elke hulpverlening start met communicatie.