Inmiddels ben ik ook klaar met wijkteam "Prinsengracht" Dit is de eerste serie die gemaakt is en is eind 1995/ eerste helft van 1996 opgenomen. Deze serie is wat anders kwa opzet met name de eerste afleveringen: ze zijn wat minder sensatie gericht en ook minder actie, ook zie je wat meer het werk binnen het bureau, echter zijn de laatste afleveringen als van ouds.
Wat ik erg leuk vind van dit seizoen is dat het eind 95 begin 96 is opgenomen en je dus een hoop oude voertuigen ziet, wat ook leuk is in dit seizoen dat er gefilmd wordt vanuit een Volkswagen Golf-3 tijdens de surveillances.
In aflevering 9 ben ik eindelijk het stukje tegen gekomen van wat me altijd is bijgebleven 10jr terug toen ik het op de tv zag. Het gaat om een achtervolging vanuit een Golf-3 door het centrum van Amsterdam, mede deze achtervolging destijds gaf de aanzet tot het bestellen van deze serie.
We hebben nu alle wijkteams gehad en wat mijn betreft is de cirkel nu echt rond, er is nog een seizoen die ik nog niet heb besteld, deze is in 2001/2002 gemaakt en gaat over de ondersteunde diensten van de politie Amsterdam (o.a. wijkteam autosnelwegen, ME, ongevallendienst) Dit is dus echt het allerlaatste seizoen en bij voldoende deelname ga ik ook deze bestellen, dan hebben we echt deze geweldige serie helemaal compleet.
Omdat serie 1 wijkteam "Prinsengracht" 1996 maar uit 10 afleveringen bestaat heb ik van de producent één afleveringen van seizoen 2001/2002 als toegift gekregen, deze heb ik er dus bijgedaan en staat op de 3e DVD. Voor wie zich hebben opgegeven serie 1 wijkteam "Prinsengracht" komt jullie kant op. Bijgaand wat snapshots uit deze serie: