Zijn er (politie) mensen die ervaring hebben met de X-marker??

Auteur Topic: Zijn er (politie) mensen die ervaring hebben met de X-marker??  (gelezen 45334 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #80 Gepost op: 13 december 2009, 14:47:52
Hallo allemaal,

Ik wilde even een mening horen van ieder op de volgende vraag.

Wie vind dat hulpdiensten met X-marker moeten lopen?

Voor de mensen die niet bekend zijn met de X-marker:

Dit is een spray die niet prikt en letsel achterlaat, maar je een blauw gezicht geeft voor ongeveer 3 dagen.
Zodoende kun je iemand hiermee op afstand houden en ontvluchten in geval van nood.

mvg,
M.v.g.


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #81 Gepost op: 13 december 2009, 15:46:31
Gezien het feit dat deze spray niet in de wet " wapens en munitie " staat vermeld, waarom niet.  Het zou voor de politie alleen maar makkelijker zijn om verdachten aan te houden als je de beschrijving geeft dat ze er " blauw " uitzien  ;D
Je kan hooguit mits je de spray natuurlijk gebruikt een claim aan je broek krijgen van de verdachte van beschadigde kleding.
Bij navraag van een kennis van mij die als agent werkzaam is, heeft hij tot nu toe nog nooit gehoord dat een rechter zo'n
claim aan een veroordeelde heeft toegewezen.

Daarbij weegt nou busje verf niet op tegen een persoon die jou bedreigd met bijv. een mes, knuppel etc.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #82 Gepost op: 13 december 2009, 16:00:34
Hallo allemaal,

Ik wilde even een mening horen van ieder op de volgende vraag.

Wie vind dat hulpdiensten met X-marker moeten lopen?

Voor de mensen die niet bekend zijn met de X-marker:

Dit is een spray die niet prikt en letsel achterlaat, maar je een blauw gezicht geeft voor ongeveer 3 dagen.
Zodoende kun je iemand hiermee op afstand houden en ontvluchten in geval van nood.

mvg,

Even een nieuw gestart topic samengevoegd met een uit de kelders van het forum!  ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #83 Gepost op: 13 december 2009, 16:16:25
Hallo allemaal,

Ik wilde even een mening horen van ieder op de volgende vraag.

Wie vind dat hulpdiensten met X-marker moeten lopen?

Voor de mensen die niet bekend zijn met de X-marker:

Dit is een spray die niet prikt en letsel achterlaat, maar je een blauw gezicht geeft voor ongeveer 3 dagen.
Zodoende kun je iemand hiermee op afstand houden en ontvluchten in geval van nood.

mvg,

Nutteloos idee, pepperspray is ook al gekleurd. :)

Bovendien, met een busje verf ga je echt niemand tegenhouden hoor :D


112wieringerwerf

  • Ondernemer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #84 Gepost op: 13 december 2009, 17:25:19
Het is nog maar de vraag of X-marker wel toegestaan is...de wet wapens en munitie verbiedt namelijk voorwerpen, bestemd voor het treffen van personen met giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende en soortgelijke stoffen. En de stof in X-marker kan naar mijn idee heel goed als weeloosmakend worden aangemerkt.

Laat ik het zo stellen; als ik iemand zie die in het bezit is van X-marker gaat hij mee naar het bureau. Trek zelf je conclusies.

het dragen is zeker toegestaan, en het gebruik in nood ook.
Je zou het in mogen nemen ter controle of onderzoek maar ik hoef er geen afstand van te doen.
ik zou eens gaan zoeken naar de informatie wat betreft dit middel
mvg
M.v.g.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 13 december 2009, 17:31:12
het dragen is zeker toegestaan, en het gebruik in nood ook.
Je zou het in mogen nemen ter controle of onderzoek maar ik hoef er geen afstand van te doen.
ik zou eens gaan zoeken naar de informatie wat betreft dit middel
mvg

Ik zou eens heel dit topic doorlezen voordat je reageert... Er staat al heel wat info!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #86 Gepost op: 13 december 2009, 18:53:11
Nutteloos idee, pepperspray is ook al gekleurd. :)

Bovendien, met een busje verf ga je echt niemand tegenhouden hoor :D

Denk dat de vraag uitgaat van hulpdiensten anders dan politie  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #87 Gepost op: 13 december 2009, 19:12:06
dan moet hij dat erbij zetten ;)

Maar mijn tweede stelling blijft daarbij gehandhaaft.


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #88 Gepost op: 8 oktober 2011, 07:12:50
hallo allen,

Ik kreeg tijdens de opleiding ESO (event security officer, oftewel evenementen beveiliger) een stukje wetgeving over peperspray e.d. Nu blijkt in NL ook de X-marker leverbaar te zijn en ook LEGAAL. Nu ken ik wel de nodige verhalen en ervaringen met peperspray, maar ben eigelijk erg benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met de X-marker.

groetjes kokkie1986

Samengevoegd
Dinges
Mod
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


afloda

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #89 Gepost op: 30 oktober 2011, 22:48:10
hallo, ik heb een xmarker, ik ben transeksueel en gebruik het als verdedegingswapen, heb genoeg mee gemaakt.
mijn wijkagend heb ik een brief met bijlage gestuurt van de xmarker, geen reaktie hierover ontvangen, maar als politieagent moet je weten of het legaal is of niet, zelfs ik weet dat het legaal is, maar een agent schijnbaar hier niet? dat snap ik niet.