Bovendien ben ik de diender, ik maak beslissingen, en ik zal daar ook de eventuele consequenties van dragen. Liever een onrechtmatige aanhouding omdat dit soort spul kennelijk is toegestaan, dan iemand onrechtmatig ermee rond te laten lopen. Ik hoef me dan ook niet de les te laten lezen door een beveiligingbeamte en ene paul_hartog.
Rein, wat zijn de consequenties eigelijk als ik door jouw aangehouden wordt als achteraf blijkt dat daar geen gronden voor waren ?
bijvoorbeeld omdat iets niet strafbaar was terwijl jde er ten onrechte van uit ging dat dit wel strafbaar was.
Kan het slachtoffer in dit geval een klacht indienen wegen wederechtelijke vrijheidsberoving (Ja moet je zeggen, een klacht indienen kan altijd
) Maar zal die klacht gehonoreerd worden en kan de betreffende ambtenaar hiervoor strafrechtelijk vervolgd worden ?
Redenerend, iedereen wordt immers geacht de wet te kennen, zeker de politieambtenaar , en vrijheidsberoving is een zwaar misdrijf ?
het gaat dus om een onterechte aanhouding, eentje waarvoor je van te worden had kunnen/moeten weten dat het in die omstandigeheden niet toegestaan was.