Wilde je beweren dat ik dat niet ben ? Natuurlijk moet je zorgvuldig zijn bij een aanhouding, maar je moet ook niet gaan twijfelen. Als jij als politieambtenaar op dat moment het vermoeden hebt dat er iets strafbaars aan de gang is, en gaat ie gewoon lekker mee. En dan hoor je al gauw genoeg of het terecht was of niet. Desnoods zou je ook voordat je die persoon aanhoudt de chef van dienst (hulpofficier van justitie) kunnen bellen of hij/zij meer kennis ervan heeft. Maar als die mogelijkheid er niet is, of die HOVJ kan je ook niet verder helpen, dan gaat ie lekker mee in de bus en dan wordt het op het bureau wel verder uitgezocht. En als je dat allemaal niet wil moet je niet met een busje X-marker gaan lopen zwaaien, want je kunt op je klompen aanvoelen dat het niet helemaal snor zit
nee hoor ik beweer helemaal niets in die richting, zou ook niet kunnen omdat ik je verder helemaal niet ken.
(er staat niet voor niets een smiley achter)
Ik probeer duidelijk boven water te krijgen wat nu wel en niet toegestaan is in het kader van de strafvordering.
je hoort ook wel eens dat er ergens een huiszoeking of binnentreding is uitgevoerd zonder dat er een last of bevel tot huiszoeking aanwezig was (maar wel vereist) , in die gevallen verwacht je dat de agent moet weten dat zoiets niet kan.
Het alsdus verkregen bewijsmateriaal wordt dan wel niet toegelaten, maar wat de gevolgen voor de betreffende agent zijn ..?
Ik zocht iets dergelijks in dit geval.