Ik heb wel wat ervaring met snijwerendehandschoenen. Ik heb zelf 2 paar mijn eerste paar zijn de neopreen handschoenen die op de eerst site staan kosten 35 euro. En een paar Hatch deze zijn prettiger in het dragen. Waar wil je ze voor gebruiken. Zo te lezen ben je beveiligingsbeamte. Je zal je moeten afvragen of het zo verstandig is om deze steeds te dragen oke gezien je veiligheid er belangrijk. maar ben eerlijk als je staat te fouilleren is de kans niet erg groot dat je je eigen verwond. Je ben een gastheer die daar staat en dan komen die LEERENHANDSCHOENEN wel erg argresief over. Ik draag ze zelf maar dan bij stand-by werk. En dan ook allen nog als we een melding krijgen van een vechtpartij. Als ik als horecaportier aan het werk ben in een zaak sta die in glas schenken dan draag ik ze wel standaard. Als je verder nog vragen heb hoor ik het wel.
Ik ben inderdaad beveiligingsbeamte, ik werk onder andere op houseparty's en voetbalwedstrijden.
De kans dat ik mezelf verwond tijdens het fouilleren is inderdaad niet groot, maar ik zoek deze handschoenen vooral omdat ik met voetbalwedstrijden buiten sta te fouilleren en in deze (winter)maanden is het dan wel lekker om handschoenen aan te hebben. Maar gewone handschoenen kun je niet goed aanhebben tijdens het fouilleren omdat je dan niet alles voelt. Daarom zat ik te denken aan snijwerende handschoenen (een aantal collega's van mij hebben ze ook, daar heb ik onderhand ook mee gesproken).
De tweede plaats dat ik ze aan wil schaffen is hygiëne, gisteren (Heerenveen-Levski Sofia) moest ik iemand fouilleren die eerst even in een sloot had gezwommen. Dan lijkt het me toch prettiger om handschoenen aan te hebben.