Snijwerende handschoenen

Auteur Topic: Snijwerende handschoenen  (gelezen 12541 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MICK

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2006, 21:52:06
ik heb de neopren handschoenen getest met een stainlemes. Je bent er 1,2,3 niet door hen en dan voor het werk aan de deur of op evenementen is dit al erg positief. Het is ook geen wondermiddel net zo als een kogelwerendvest.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #11 Gepost op: 4 januari 2006, 22:47:29
enne niet te diep doorgesnoden  ;D ...dat is mooi dit wist ik niet....


ltdoka

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2006, 14:43:49
Uit ervaring, werken aan een vertinlijn bij het huidige corus, weet ik dat snijvaste handschoenen NIET bestaat, wel zijn er diverse soorten "veiligheidshandschoenen" in de handel en wij hebben er daarvan diverse getest.

De testen hadden vooral betrekking op een stotende belasting van platen blik (dikte varierend van 0,14 tot 0,22 mm) tegen de hand en de pols, alsmede een lichte snijdende belasting.

De wijze van testen geschiede tijdens de productie

De eerste test door (zonder enige schroom) de handen in de stroom blikplaten te stekken en er een plaat uit te pakken, dit kunje doen door de voorzijde van het plaatje op te vangen, en weer terug te leggen in de platenstroom.

De tweede test hebben we uitgevoerd door een handschoen in een stapelbak te plaatsen (een verzamelbak waardoor je een mooie stapel plaatjes krijgt) dit hebben we gedaan bij pakketten van 1000 platen 0,18 mm dik

De derde test hebben we uitgevoerd door de handschoen gespannen tegen de zijkant van de blikband (de vertinde band waar later plaatjes of rollen van gemaakt worden) te drukken

Het resultaat:

GEEN enkel type handschoen doorstond de derde test, de ene sneed wat sneller door dan de ander maar toch de maximale standtijd bedroeg niet meer dan ongeveer 30 seconden (dus binnen die tijd kun je bij een snijdende belasting gewoon je polsen doorsnijden)

De tweede test werd door ruim de helft van de handschoenen niet doorstaan, de konstante stotende belasting snijd binnen de 10 minutien da handschoen door

Bij de eerste test ging een aantl handschoenen slechts een wacht ( 8 uur) mee een deel twee wachten en een beperkt aantal drie wachten of meer.

Na deze testen hebben wij gekozen voor een handschoen van kevlar met een rubberachtige bekleding op de vingers en de handpalm deze handschoen was het beste werkbaar en een met goede test resultaten (gebruik voor 9 wachten) overigens uit veiligheidsoverwegingen waren lange mouwen (pols bedekend) over de handschoen nog steeds met de handschoenen verplicht !!

Ik weet het merk niet meer (doe inmiddels alweer een jaar of 4 ander werk) maar zal trachten de handschoen te beschrijven.

De kleur van de handschoen is geel met blauwe rubberachtige vingers en handpalm de handschoen zelf was gemaakt van kevlar. Ze zijn verkrijgbaar in diverse maten (8 - 9 en 10) ook de maat en het merk staat op de handschoen in de zelfde rubbersoort als die van de handpalm.

Hoop dat je er wat aan hebt


MICK

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2006, 16:00:15
De handschoenen die bedoeld worden zijn niet voor de industrie.
Maar een "veiligheids middeltje" voor aan de deur. Dus glas een mes of
iets dergelijks. Nee echt snijwerend zijn ze dus niet. Maar voor het werk aan de deur
volstaan ze goed. Beter nog om geen mes in je handen te krijgen.
En je oponent door voor buiten gevecht te stellen.


ltdoka

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2006, 16:29:41
En voor een messen prik volstaan de door mij bedoelde handschoenen dus NIET !!


MICK

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2006, 22:19:27
nee maar het zijn ook snijwerende handschoenen. Oorsprokelijk ook
bedoeld voor het fouireren van iemand. Dus je hebt het over snijbewegingen.


ltdoka

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2006, 11:15:47
Ik heb ook alleen mijn ervaring geplaatst opdat iemand er wat aan zou KUNNEN hebben, je behoud een goede feeling met de door mij bedoelde handschoenen en in het geval je het over veilgheidsmaatregelen hebt denk ik dat alle informatie welkom is zelfs wanneer je met dergelijke info besluit een bepaald type veiligheidsmiddel niet te gebruiken omdat uit de info blijkt dat deze niet geschikt zijn voor het door jou beoogde doel. De titel van de topic heeft het over snijwerende handschoenen vandaar dat ik mijn ervaring met diverse handschoenen heb geplaatst, concluderende dat echt SNIJWERENDE handschoenen een zelfde utopie zijn als een kogelVRIJvest, tenzij je natuurlijk een onwerkbare situtatie wilt bewerkstelligen.
Wanneer je besluit opgrond van gegeven info iets niet te gebruiken wil dat niet zeggen dat de info niet bruikbaar is geweest, het tegenover gestelde lijkt mij eerder het geval.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2006, 11:21:56
Ik heb ook alleen mijn ervaring geplaatst opdat iemand er wat aan zou KUNNEN hebben, je behoud een goede feeling met de door mij bedoelde handschoenen en in het geval je het over veilgheidsmaatregelen hebt denk ik dat alle informatie welkom is zelfs wanneer je met dergelijke info besluit een bepaald type veiligheidsmiddel niet te gebruiken omdat uit de info blijkt dat deze niet geschikt zijn voor het door jou beoogde doel. De titel van de topic heeft het over snijwerende handschoenen vandaar dat ik mijn ervaring met diverse handschoenen heb geplaatst, concluderende dat echt SNIJWERENDE handschoenen een zelfde utopie zijn als een kogelVRIJvest, tenzij je natuurlijk een onwerkbare situtatie wilt bewerkstelligen.
Wanneer je besluit opgrond van gegeven info iets niet te gebruiken wil dat niet zeggen dat de info niet bruikbaar is geweest, het tegenover gestelde lijkt mij eerder het geval.

volgens mij zijn de enige echte snijwerend kledingstukken die met die stalenringetjes die slagers gebruiken. Maar volgens mij hebben die ook een speciale handschoen


ltdoka

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2006, 11:26:49
Dat bedoel ik dus met een onwerkbare situatie, zie je je al iemand zijn zakken controleren in riddertenue  ;D  :D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2006, 11:30:53
Dat bedoel ik dus met een onwerkbare situatie, zie je je al iemand zijn zakken controleren in riddertenue  ;D  :D

Maar volgens mij hebben ze wel andere handschoenen!! volgens mij zijn de messen van slager iets scherper dan jou stalen platen dus ik ben benieuwd wat ze daar gebruiken!!!  :)