Snijwerende handschoenen

Auteur Topic: Snijwerende handschoenen  (gelezen 12543 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ltdoka

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2006, 11:43:15
Zoals je al aangaf de stalenringen, en vergis je niet een plaatje blik van 0,14 mm haalt je polsen net zo makkelijk door als een slagersmes alleen is het risico dat het gebeurd bij de slager een beetje (nou ja beetje) groter dan met het blik want normaal gesprokken doe je de dingen die wij voor de testen gedaan hebben niet allemaal in het werk, een plaat uit de band nemen wel, en regelmatig ivm kwaliteitscontrole, maar ik stop niet graag mijn beschermde handen in een bak waar 1000 plaatjes blik in komen.

Maar zoals ik al aangaf ik denk dat alle info ingeval van veiligheidsmiddelen welkom is.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2006, 09:30:22
De titel van de topic heeft het over snijwerende handschoenen vandaar dat ik mijn ervaring met diverse handschoenen heb geplaatst, concluderende dat echt SNIJWERENDE handschoenen een zelfde utopie zijn als een kogelVRIJvest, tenzij je natuurlijk een onwerkbare situtatie wilt bewerkstelligen.

Een kogelvrij vest is niet zo moeilijk... die heb ik voldoende in de kast hangen hier.... zit geen kogel in :D  ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ltdoka

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2006, 20:42:54
Ja als je het zo bekijkt weet ik er ook nog een stel  ;D  :D


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #23 Gepost op: 31 maart 2006, 16:06:05
Ik heb nog een vraag.
Zijn handschoenen met kevlar per definitie snijwerend? of heb ik nu een verkeerde conclusie getrokken?

Citaat
Kevlar handschoenen

100% Kevlar.
Vuur, Scheur, en snij weerend
Met klittenband snelsluiting
Antislip op vingertoppen

per stuk á € 32.75

komt van www.bekobi.com

Op een andere site staan ook zulk soort handschoenen van een ander merk, maar hier staat niet expliciet bij of ze wel of niet snij werend zijn.
Citaat
Neo-preen kevlar handschoenen     €35,00
Handschoenen met extra bescherming tegen openhalen en inscheuren tevens brandwerend, wordt gesloten door middel van een elastischeband met klittenband.

komt van www.visiblesupply.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 2 april 2006, 14:05:19
Nee, kevlar is niet per definitie snij werend.

Volgens mij is geen enkele handschoen snij werend, hoogstens snij vertragend.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MICK

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 2 april 2006, 17:09:26
Een kogelwerend vest is ook niet kogelwerend als je er op blijft schieten. toch?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 2 april 2006, 18:04:57
Een kogelwerend vest is ook niet kogelwerend als je er op blijft schieten. toch?

Juist ;D

Die handschoen op Bekobi lijken trouwen wel heel erg veel op de hatch handschoenen die ik heb, en die zijn naar mijn weten niet snijwerend) en ik ga het ook niet uitproberen

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


MICK

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 2 april 2006, 18:29:40
ik heb zelf de afgebeelde snijwerende handschoenen gehad. toen deze aan vervanging toe waren heb is ze eens uitgeprobeerd op hun snijwerbaarheid. en met een stanlymes moest ik toch zeker 3x snijden voor dat ik er door hen was dus snijwerend ik denk ja. maar snijwerend is zeker niet steek werend. dus waar praten we over.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 2 april 2006, 20:50:02
ik heb zelf de afgebeelde snijwerende handschoenen gehad. toen deze aan vervanging toe waren heb is ze eens uitgeprobeerd op hun snijwerbaarheid. en met een stanlymes moest ik toch zeker 3x snijden voor dat ik er door hen was dus snijwerend ik denk ja. maar snijwerend is zeker niet steek werend. dus waar praten we over.

Ik denk dat Jelmer antwoord heeft op z'n vraag ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s