Hier tot nu toe geen initiatieven op dat gebied.
Een OVD zal indien noodzakelijk zijn kaartje afgeven en verdere hulp verloopt gewoon via Salvage of eventueel via Slachtofferhulp als dat nodig is.
Ik vraag me ook af of slachtoffers van brand, ongeval of anderszins op een enquete zitten te wachten, zeker niet zo kort na het incident. Ze hebben wel andere zaken aan hun hoofd zou ik zeggen.
Als je die enquete dus verstuurd denk ik dat de respons zeer gering zal zijn.
Hebben jullie er al over nagedacht wat je in die enquete zou willen vragen?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Gr
Erik
FF voor de duidelijkheid, we zitten er over na te denken om dit te gaan doen.
Ik wilde vooral vragen of andere korpsen hier al mee werken en zoja hoe zij dit aanpakken.
Wij zaten er aan te denken om de mensen een vragenlijst op te sturen en een reactie te geven op bv;
*Hoe vond u de verleende zorg
*Hoe vond u de benadering tot u persoonlijk
*Wat vond u van de gebode hulp (inschakelen van bv Salvage)
enz enz.
Als je zelf met een inzet bezig bent zie je niet alles en voor je gevoel ging het wel lekker, maar een "gedupeerde" ziet dat misschien anders.
Daar willen wij nou een overzicht van krijgen, dan krijg je ook misschien wel een aardig beeld van hoe de mensen over de brandweer denken.
Dan moeten we op die punten verbeteren.
Zo weet ik dat ze bij sommige korpsen knuffelberen op de auto hebben liggen (net als op de ambu), of een informatie paketje met info over salvage, wat te doen na een brand te hebben gehad thuis, waar ze naar toe kunnen met vragen, slachtofferhulp, enz
Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord, als iemand nou voorbeelden of iedeeën heeft dan horen we dat graag natuurlijk.