uitruktijden

Auteur Topic: uitruktijden  (gelezen 5026 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ajax

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 december 2005, 21:40:47
Kijk nog eens allemaal goed naar deze melding.De eerste allarmering is gewoon voor het OMSje.Die is om 2.33uur gedaan.

Om 2.38uur is er nog eens geallarmeert,is er in prio afgeschaald van een prio1 naar een prio3.Want in die 5 tussen liggende minuten is er dus telefonisch contact geweest met het object,en in dat telefoongesprek is er dus gemeld dat er een brandje is geweest wat al geblust is.Maar of de brandweer nog even NACONTROLE kan doen.......Lezen is toch zo moeilijk  ::)
En nogmaals 5 minuten is nog kort voor de nachtsituatie

Vind je bij ons is max 4 min in de nacht situatie


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 15 december 2005, 21:42:04
Vind je bij ons is max 4 min in de nacht situatie
Tsja,bij ons ligt de tijd ook rond de 4 minuten  ;D


ajax

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 15 december 2005, 21:56:48
Tsja,bij ons ligt de tijd ook rond de 4 minuten  ;D

Is wel de max hier word eigenlijk alleen gehaald bij idd OMS en prio3 inzetten. Bij de overige dingen zijn we meestal eerder weg dan de 4 min


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 16 december 2005, 12:23:42
Hiero ook snachts: als ik in me bed lig en naar de kazerne rijd, kom ik daar aan en rijdt de auto meestal net weg...... :-X

En dan gaat de zoemer van 3'50" nog niet! ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 16 december 2005, 14:03:24
inderrdaad, de vrijwilligers op de eerste uitruk zijn bij ons wel snel

drie minuten voordat de eerste uitruk eruit gaat (ik heb em tot nu toe een keer eerder geweest als dat zij er uit gingen.)
Plus aanrijtijden dat duurt zomaar 5 minuten dus 8 minuten zijn zo weg hor

trouwens respect voor de heren die binnen drie minuten in de auto zitten midden in de nacht, ik word dan net aan wakker haha
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #15 Gepost op: 16 december 2005, 15:59:23
De uitruktijden die wij bij de GMC opvragen kloppen soms ook niet altijd. Zo kom ik wel eens tijden tegen dat het uitmelden en het TP melden de zelfde tijd is. Nou weet ik wel dat wij best snel zijn, maar zo snel ook weer niet ;D

Ik weet wel dat de normtijd tussen de melding en het ter plaatse komen van het 1e voertuig bij ons op 8 min. staat.
En dat is een kunst om dat in de nacht te halen. Zeker als het wat kouder wordt. Beslagen en bevroren ramen etc. Kost zo weer een minuut extra.


brw_sluis

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 december 2005, 16:03:38
Hiero ook snachts: als ik in me bed lig en naar de kazerne rijd, kom ik daar aan en rijdt de auto meestal net weg...... :-X

En dan gaat de zoemer van 3'50" nog niet! ;)

He ronald, in de kazerne hange daar toch van die lampjes zegmaar van de minuten met zo'n toeter ernaast ofzo ? Is dat voor de uitruk ?


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 16 december 2005, 16:12:03
Vind je bij ons is max 4 min in de nacht situatie

Ja hallo maar jullie hebben zowat een beroepsbrandweer dat is niet eerlijk bij een "echte" melding rijd bij jullie de 1e tas soms al tussen de 2 en 3 min.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 16 december 2005, 17:00:30
Ja hallo maar jullie hebben zowat een beroepsbrandweer dat is niet eerlijk bij een "echte" melding rijd bij jullie de 1e tas soms al tussen de 2 en 3 min.
Hier ook hoor


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 16 december 2005, 17:19:47
Hier zijn ze ook best snel voor zover ik weet. Laatst alleen een ovd niet die pas na ruim 20 minuten ter plaatse kwam bij een middelbrand  :-\
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen