Brandweer rukt uit bij hartinfarct

Auteur Topic: Brandweer rukt uit bij hartinfarct  (gelezen 10940 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #10 Gepost op: 20 december 2005, 13:48:36
Daar kunnen ze de bestaande dienstbussen toch voor gebruiken?  ;)
343, never forget.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 20 december 2005, 13:59:42
Volgens mij gebeurde dat toch al? Iedergeval in Barneveld en Scherpenzeel..




Albert-Jan

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 20 december 2005, 18:18:30
Volgens mij gebeurde dat toch al? Iedergeval in Barneveld en Scherpenzeel..




Alleen de dorpen die meededen met het project hadden dit voertuig ter beschikking. Vorig jaar is daar Garderen bij geweest. Maar heel toevallig stond er vandaag in de barneveldse krant het volgende stukje;

‘Redvoertuigen levensreddend’

BARNEVELD/VOORTHUIZ-EN - De brandweerkorpsen van Barneveld-dorp en Voorthuizen krijgen in de toekomst mogelijk ook de beschikking over een medisch redvoertuig. Volgens brandweercommandant Geert Olsder wordt hier na 2006 een beslissing over genomen.

De gedachten over de aanschaf voor een medisch redvoertuig in Barneveld-dorp en Voorthuizen zijn het gevolg van het succesvol verlopen proefproject ‘First Responder’. De korpsen van Kootwijkerbroek, Zwartebroek, De Valk, Harskamp en Scherpenzeel kregen in mei 2002 de beschikking over een speciaal voertuig. Het wordt ingezet bij reanimatie in gebieden waar de ambulance een langere aanrijtijd heeft. Dit gebeurt in afwachting van de ambulance. Omdat door de werkwijze daadwerkelijk levens worden gered, kreeg de brandweer in Garderen in mei ook de beschikking over een voertuig.


Foto: In mei 2002 kregen de korpsen van Kootwijkerbroek en Zwartebroek hun redvoertuigen officieel overhandigd.

Tevens stond er op het voorblad van deze krant dat alle dorpen van de gemeente Ede zonder MOB voertuig vanaf 1 januari de beschikking krijgen over dit voertuig. Mijn tekst van vanmorgen mag dus als niet geschreven worden beschouwd.
Dus de voertuigspotters kunnen weer eens gezellig langs komen in de gemeente Ede  ;D

Groetjes
Albert-Jan


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 20 december 2005, 18:33:45
hier is dit niet nodig, de brandweer rijd bij 3 minuten en zal na / tegelijkertijd rijden met de ambu, plus dat er dan heel veel uitrukken bij komen
ik snap het niet helemaal wat je bedoeld te zeggen ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 20 december 2005, 19:52:16
ik snap het niet helemaal wat je bedoeld te zeggen ;D
jeroen gaat er nog steeds vanuit dat er overal met 1 vingerknip een horde ambulances klaar staan.
En dat is dus niet zo  :-X


brandweerman83

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 december 2005, 20:26:08
weet iemand of dit idee ook bij de regio rotterdam rijnmond gebruikt word aangezien ze hier ook enorm op de ambulances lopen te bezuinigen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2005, 21:53:53
jeroen gaat er nog steeds vanuit dat er overal met 1 vingerknip een horde ambulances klaar staan.
En dat is dus niet zo  :-X
hier is dit niet nodig,

Ik bedoel te zeggen dat er meestal wel een ambu hier staat, zo niet komt ie uit hoofddorp of uit amstelveen.
En dus niet dat er OVERAL een horde ambu's klaar staat, ik verwacht dan ook, dat er hier meer ambulances ter beschikking staan als in bijv. Ede waar je toch een stukje verder moet rijden als ambu zijnde
Of denk ik verkeerd?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 20 december 2005, 21:56:40
Ik bedoel te zeggen dat er meestal wel een ambu hier staat, zo niet komt ie uit hoofddorp of uit amstelveen.
En dus niet dat er een horde ambu's klaar staat, ik verwacht hier ook wel een betere dekking als in Ede en die kant op
Of denk ik verkeerd?
Ze willen er naar toe dat bij een reanimatie/onwelwording er binnen de 5a10 minuten die AED terplaatse is,en dat gaan dus steeds meer brandweerkorpsen doen.Nu besef ik wel dat er in de omgeving Aalsmeer iets meer ambulances voorhanden zijn,maar je zal maar net dat ene geval zijn waar dat net even niet zo is ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 20 december 2005, 21:57:42
ik had intussen mijn post al aangepast maar dat bedoelde ik inderdaad  ;)

In amsterdam rijd de brandweer wel voor dat soort meldingen trouwens, hier (nog) niet voor zover ik weet
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 20 december 2005, 22:25:05
ik had intussen mijn post al aangepast maar dat bedoelde ik inderdaad  ;)

In amsterdam rijd de brandweer wel voor dat soort meldingen trouwens, hier (nog) niet voor zover ik weet

Klopt. Maar in Amsterdam (en ook in Amstelveen trouwens) zitten ze binnen 2 minuten op de weg omdat het beroeps zijn, en dan kan je inderdaad eerder dan een ambulance zijn. In Aalsmeer zal de ambu vaak vertrekken vanaf de brandweerkazerne waar de vrijwillige brandweer 5 minuten later ook van vertrekt. De tijdswinst ben je dan weer kwijt....