Grip2 akzo nobel Rotterdam 20-12-2005

Auteur Topic: Grip2 akzo nobel Rotterdam 20-12-2005  (gelezen 8094 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweerman83

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 20 december 2005, 17:57:13
De LR 90.1 is de Leider RegOT, voorheen was dit de HO90.2

Ok bedankt
heb ik zo op mijn vrije dag toch nog wat geleerd


Joes Anema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #21 Gepost op: 20 december 2005, 19:29:48
Aha, zou dat misschien dezelfde kunnen zijn als de CL 90.1 (enkele weken geleden gealarmeerd in een testmelding op P2000)? Hebben ze wellicht dat roepnummer veranderd omdat CL officieel voor Cleaner staat... Enne.. is het echt de leider RegOT of is het de CoPI-leider? En de laatste vraag: als die LR 90.1 gealarmeerd wordt, komt ie dan met de HO 90.2 aangereden (een Subaru Forrester)? Of is/wordt die Subaru omgenummerd naar LR 90.1?

De CL90.1 bestaat ook, alleen weet ik niet meer precies wat het is, heeft te maken met decontaminatie als m'n geheugen me niet in de steek laat. Het is de echte leider RegOT, CoPI leider blijft de HO90.1. De reden van de naamsverandering is dat er in het verleden twee hoofdofficieren waren, eentje noordoever en eentje zuidoever. Nu is er 1 hoofdofficier voor zowel de noord- als de zuidoever, te weten de HO90.1. Deze is in principe ook altijd de leider CoPI. De HO90.2 hebben ze van naam veranderd naar LR90.1, aangezien deze alleen gealarmeerd wordt voor RegOT incidenten. De auto waar deze in rijdt is de HO90.2 en is voor zover ik weet (nog) niet omgenummerd.

Hopelijk verduidelijkt dit een beetje.


brandweerman83

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 20 december 2005, 20:00:09
bedankt voor je uitleg

de CL 90.1 is de cleaning container die speciaal vanuit biza ter beschikking is gesteld ivm het ontsmetten van grote groepen personen


brandweerman83

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 december 2005, 20:06:19
Regionieuws » Nieuws
  Chloorlekkage bij Akzo Nobel
Bij Akzo Nobel aan de Welplaatweg in Rotterdam is dinsdagmiddag chloorgas ontsnapt. De lekkage is niet gevaarlijk geweest voor de omgeving.  
 
uitgegeven: 12:12 20-12-2005 gewijzigd: 19:12 20-12-2005  


Rond het middaguur ontsnapte 200 kilo chloorgas uit een koelinstallatie. Personeelsleden van de omliggende bedrijven moesten binnen blijven. De politie sloot de Welplaatweg enkele uren af. Negentien mensen raakten lichtgewond. De meesten van hen liepen huidirritatie op, twee anderen hadden last van ademhalingsmoeilijkheden. Zij konden na behandeling weer aan het werk.

De aanwezige hulpdiensten hadden de situatie snel onder controle nadat de druk van de installatie werd gehaald. Het vrijgekomen gas is door de brandweer met waterschermen verdund en neergeslagen. Rondom het lek werd een tent geplaatst om het restant van het gas op te vangen en af te breken.

Meetpunten in de omgeving hebben geen verontreinigingen vastgesteld. Alleen op het terrein zelf was gas te ruiken. In de loop van de avond zijn de bedrijfsprocessen bij Akzo weer opgestart.

Door een misverstand bij de directie van de Openbare Scholengemeenschap in Vlaardingen zijn alle leerlingen van de Koninginnelaan en de Claudius Civilislaan naar huis gestuurd. De maatregel blijkt dus voorbarig te zijn geweest.

Het incident bij het chemieconcern aan de Welplaatweg is niet het eerste dit jaar. Maandag ontsnapte nog een hoeveelheid zoutzuur. In juni kwam chloorhoudend koelwater vrij uit een kapotte leiding in een fabriek van Akzo Nobel.
 
 
 
Aldus rijnmond.nl

Ze hebben bij AKZO NOBEL een heel mooi bord hangen met wij werken hier al xxx dagen zonder ongevallen dit kunnen ze nu ook wel weghalen denk ik ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #24 Gepost op: 20 december 2005, 20:31:56
bedankt voor je uitleg

de CL 90.1 is de cleaning container die speciaal vanuit biza ter beschikking is gesteld ivm het ontsmetten van grote groepen personen

Eh, toen ik die container voor het laatst zag bij BZK (enkele weken geleden; Rijnmond is de enige regio die die container nog niet geplaatst heeft...) stond er nog DU 90.1 (Decontaminatie Unit) op hoor. Dus OF ze hebben die container omgenummerd (wat me niet logisch lijkt), OF de CL 90.1 is wat anders (misschien toch de CoPI Leider in de auto van de HO 90.1? of iets Cleaner-achtigs, maar ik kan dat niet plaatsen in elk geval, zeker niet omdat het een regionaal roepnummer is en geen roepnummer van bijvoorbeeld een post van de gezamenlijke brandweer). Ben benieuwd! Misschien dat een nog meer ingewijde de knoop kan doorhakken... ;)
greetz,  Enrique


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #25 Gepost op: 20 december 2005, 20:48:20
Eh, toen ik die container voor het laatst zag bij BZK (enkele weken geleden; Rijnmond is de enige regio die die container nog niet geplaatst heeft...) stond er nog DU 90.1 (Decontaminatie Unit) op hoor. Dus OF ze hebben die container omgenummerd (wat me niet logisch lijkt), OF de CL 90.1 is wat anders (misschien toch de CoPI Leider in de auto van de HO 90.1? of iets Cleaner-achtigs, maar ik kan dat niet plaatsen in elk geval, zeker niet omdat het een regionaal roepnummer is en geen roepnummer van bijvoorbeeld een post van de gezamenlijke brandweer). Ben benieuwd! Misschien dat een nog meer ingewijde de knoop kan doorhakken... ;)
Volgens mij zou je er nog slapeloze nachten van kennen krijgen ook ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #26 Gepost op: 20 december 2005, 20:59:34
Volgens mij zou je er nog slapeloze nachten van kennen krijgen ook ;D
 ;D tja, maar dat kun je ook krijgen van irritante schijnwerpers die je slaapkamer binnenschijnen terwijl men eigenlijk een paar deuren verderop moet zijn......ennnn uit! ;D
greetz,  Enrique


Joes Anema

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #27 Gepost op: 20 december 2005, 21:38:15
Eh, toen ik die container voor het laatst zag bij BZK (enkele weken geleden; Rijnmond is de enige regio die die container nog niet geplaatst heeft...) stond er nog DU 90.1 (Decontaminatie Unit) op hoor. Dus OF ze hebben die container omgenummerd (wat me niet logisch lijkt), OF de CL 90.1 is wat anders (misschien toch de CoPI Leider in de auto van de HO 90.1? of iets Cleaner-achtigs, maar ik kan dat niet plaatsen in elk geval, zeker niet omdat het een regionaal roepnummer is en geen roepnummer van bijvoorbeeld een post van de gezamenlijke brandweer). Ben benieuwd! Misschien dat een nog meer ingewijde de knoop kan doorhakken... ;)

Als ik het goed onthouden heb, komt er of is er een 2e deco unit. Dat zal dan de CL90.1 zijn. Dit is een unit van de RHRR en niet van BZK. Als ik weer op kantoor ben, zal ik het navragen.


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 20 december 2005, 21:42:17
Nou dan zal ik even antwoord geven op de vraag CL 90-1
deze afkorting staat inderdaad voor cleaner maar waar staat de cleaner in rotterdam nergens
Als de cleaner voorkomt in het systeem ooit ingevoerd gaat namelijk de meldontvanger van u raadt het al de mijne  dus na enkele keren heb ik toch kontakt opgenomen met de rac en deze wisten het mij ook niet te vertellen waar deze cl stond
het vermoeden is dat hier de ontsmettingsbak of in volksmond de palingbak bedoeld wordt
deze wissellaadbak heeft een aantal compartimenten en is bedoeld om besmette kleding/ademlucht ectr. te ontsmetten deze werd altijd gereden door de piketman adembescherming
deze functie is opgeheven en vermoedelijk niet in het systeem veranderd
dus rotterdam heeft geen cleaner
groeten,
rinus


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 20 december 2005, 21:43:42
Als ik het goed onthouden heb, komt er of is er een 2e deco unit. Dat zal dan de CL90.1 zijn. Dit is een unit van de RHRR en niet van BZK. Als ik weer op kantoor ben, zal ik het navragen.

de DU 90-1 is van BZK en de DU 90-2 is van brw.r'dam
groeten,
rinus