Ik zit in een meer Den Haag getrouwe afdeling, niet zozeer omdat ze zo volgzaam zijn maar meer omdat men niet beter weet... Ruimte voor eigen initiafief dus ! Ik heb de G&S Rode Kruis kleding dus particulier aangeschaft, rechtstreeks bij G&S niet via VandePutte.
Eerst de fleeze-trui met de goede reden dat ik met de wollen trui niets kan ivm allergie.
2 jaar terug de pilotjack omdat deze een veel beter pasvorm heeft dan de parka. Ik gebruik ze beide, de pilotjack voor de zomer en de parka als winter/regenjas.
Afgelopen jaar heb ik hier gevraagd naar de broek of deze inderdaad beter is en of het niet opviel, want ik help ook wel eens uit bij andere afdelingen en dan zul je maar een zeurkous tegenkomen... Ik heb deze uiteindelijk besteld en meteen de stoute schoenen aangetrokken en ook het werkhemd besteld.
De broek heeft exact dezelfde kleur als de KLM-broek dus dat valt echt niet op. Je kunt bij bestelling zelf aangeven welke opdrukken je wilt: ik heb een rood kruis logo op de rechter dijbeenzak laten zetten. Dus exact dezelfde look als de KLM-broek, je bent ermee gewoon eenheid van uniform met collega's. De reflectie strepen zitten iets lager (waar ze wel horen) dat valt ook niet gauw op. De enige opmerking, die ik van een collega kreeg was hoe het kon dat ik WEL een linker dijbeenzak had ?? Dat is een groot voordeel, evenals de kwaliteit van het stof en de pasvorm.
Het hemd is een ander verhaal, als je als eenheid voor een witte polo gaat val je hiermee uit de toon. Binnen de eigen afdeling heeft vindt men dit geen bezwaar, het is naar eigen keuze wit, rood of grijs. De ene heeft wel de bodywarmer aan over de polo de ander niet en er zijn er ook nog met oude geheel grijze werkhemden etc. Ik heb alleen maar positieve reacties ontvangen op het rood/grijze werkhemd, zowel van collega's als publiek. Het ziet er keurig uit: een stoere proffesionele uitstraling.