Kleding inkoop

Auteur Topic: Kleding inkoop  (gelezen 10481 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 21 december 2005, 21:20:37
Hallo,.

De tas op de foto is wel intressant,.beter als die ouwe suffe verbandkoffertjes  ;D

kluivingh

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 december 2005, 00:55:00
Hoi Chopsticks,

Volgens mij is het toch zo dat een bestuur zelf de kosten voor het aanschaffen van de kleding moet betalen? Je zegt, officeel mag het niet, zijn er gevallen bekend dat bv door het landelijk bureau sancties worden opgelegd?

Gr.
Marc
Voor zover ik begreep, is het NRK logo een beschermd logo. Die mag niet door iedereen gebruikt worden. Het LB heeft met KLM afgesproken dat zij die mogen maken. Ik denk dat als het LB zijn poot stijf houdt alle afdelingen aan KLM vast zitten.
Een voorbeeld waar het LB zich voor het logo heeft ingezet is de film Ja zuster, Nee zuster.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #12 Gepost op: 28 december 2005, 08:30:01
We hebben het hier al vaker over gediscussieerd.  

HOOOOIIIII

Is het misschien een goed idee (om als forum?)  het landelijk buro om een  reactie te vragen, (of meedoen aan de discussie)

Ik wil het met alle plezier doen. Ik hoor het wel

Greetz

Max

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #13 Gepost op: 28 december 2005, 08:50:22
We hebben het hier al vaker over gediscussieerd. 
HOOOOIIIII
Is het misschien een goed idee (om als forum?)  het landelijk buro om een  reactie te vragen, (of meedoen aan de discussie)
Ik wil het met alle plezier doen. Ik hoor het wel
Greetz
Max

Mee eens max, ik spreek ook altijd liever "met"als "over", dat werkt stukken beter, ik zie in deze discussie allelei meningen maar weinig onderbouwing.
Als we het hebben over een besluit van de ALV, laat dat besluit dan ook zien door het op het forum te plaatsen, idem met beweringen over besluiten van het LB.
Doen we dan niet dan wordt het wel een erg "van horen zeggen" verhaal en is het helemaal niet meer duidelijk wat nu feit en wat een mening.
Als je niet wilt of kunt citeren verwijs dan op zijn minst naar het juiste verslag van het betreffende orgaan (geef de datum/agendapunt/bladzijde etc)
Heb je de feiten niet maar heb je het alleen maar "van horen zeggen" of betreft het slecht je mening, presenteer het dan ook als zodanig (of helemaal niet), presenteer het in ieder geval niet als feit.

Verder zijn afdelingen behoorlijk autonoom en een eigen rechtspersoon, pas dus op met uitspraken over wat een afdeling wel of niet mag als je niet terzake deskundig bent
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

benII

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 31 december 2005, 08:31:27
okeee

ik zal het LB eens om een reactie vragen.

greetz

max

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2005, 14:27:57
Hallo Max,

wat ga je precies aan het landelijk bureau vragen dan?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2005, 19:02:07
Het heeft geen zin om deze hele discussie weer opnieuw te gaan voeren. Je kunt het draaien zoals je wilt, volgens de ALV mag het niet. Daarbij heb je als autonome afdeling toen je lid werd van het NRK ingestemd met het feit dat je je dient te houden aan hetgeen besloten is in de ALV en dat je dit ook als bindend ervaart als afdeling. In casu betekent dit dat je je dus hebt te houden aan het kledingbesluit uit de ALV, op straffe van sancties en het ergste geval royering als lid van het NRK. (Dit speelde tijdje geleden heel sterk met de overschakeling naar het nieuwe ledenbeheersysteem. Aantal afdelingen wilde niet en hen is toen gedreigd ze te royeren als NRK afdeling en dus het lidmaatschap te ontnemen (na diverse andere pogingen om ze toch het nieuwe systeem te laten invoeren, maar dit weigerden))

Chopsticks, bij welke NRK-afdeling zit jij eigenlijk ??? ik denk een wel heel volgzame afdeling, en dat is een nietfijne diagnose...
De zin, ''...daar heb je als autonome afdeling toen je lid werd'' slaat m.i. niet op het individuele lid dat geconfronteert wordt met bestaande feiten; o.a. een NRK dat onjuiste en ondoordachte beslissingen neemt en afdeling voor het blok stelt mbt het binden aan 1 kledingleverancier, iedere zakenman/vrouw kan je uitleggen dat 1 leverancier niet erg handig is uit oogpunt van onderhandelinspositie...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 1 januari 2006, 17:49:04
Chopsticks, bij welke NRK-afdeling zit jij eigenlijk ??? ik denk een wel heel volgzame afdeling, en dat is een nietfijne diagnose...
De zin, ''...daar heb je als autonome afdeling toen je lid werd'' slaat m.i. niet op het individuele lid dat geconfronteert wordt met bestaande feiten; o.a. een NRK dat onjuiste en ondoordachte beslissingen neemt en afdeling voor het blok stelt mbt het binden aan 1 kledingleverancier, iedere zakenman/vrouw kan je uitleggen dat 1 leverancier niet erg handig is uit oogpunt van onderhandelinspositie...
Hi Joffry,
Een aantal dingen haal je volgens mij door elkaar (ik kan het mis hebben natuurlijk). Als individuele vrijwilliger ben je geen lid van het Rode Kruis, dat word je pas als je contributie betaalt. Daarnaast heb je als vrijwilliger een vrijwillgersovereenkomst getekend (dat zou zo moeten zijn, das men ook verplicht te doen namelijk) waarin o.a. staat dat het vrijwilligersregelement van toepassing is, waarin weer o.a. staat dat je je zult houden aan de regels van het Nederlandse Rode Kruis.
Ten tweede zeg ik nergens dat ik het eens ben met dit gegeven, ik geef alleen maar de feiten en regels zoals ze bestaan en door de besturen van de verschillende afdelingen zijn geaccepteerd toen men als afdeling lid werd van het NRK.
Daarnaast vraag ik me af waarom het geen fijne diagnose is als je je aan de regels houdt die gesteld worden? Das hetzelfde als dat ik zeg dat het niet fijn is dat jij stopt voor rood licht omdat dit zo is afgesproken door ons allemaal (in casu de volksvertegenwoordiging) terwijl ik vind dat dit onzin is....

benII

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2006, 11:43:13
hoi marc,

ik ga vragen of ze een reactie willen geven op de topic.......... ::) logisch toch????

max

kgbatn8

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 januari 2006, 12:49:07
;D  haai zijn hier ook a`dammers ik heb gehoord dat deze inkopen doen in groningen en waarschijnlijk bij van putten omdat deze goedkoper is ::) ik mag sinds kort het magazijn regelen maar ik moet van scratch beginnen dus als er iemand goede ideeën heeft??!!! ;)

[verwijderd door de beheerder]