Grensoverschrijdend samenwerking ambulancezorg.

Auteur Topic: Grensoverschrijdend samenwerking ambulancezorg.  (gelezen 15105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

miv

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 december 2005, 17:41:12
ik weet dat niet meer, maar die tekst viel me op, want ik moest kranten hebben om de haardkachel mee aan te maken.

ergens op midden pagina. bovenaan, maar vorige week, just for christmas

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #11 Gepost op: 28 december 2005, 21:50:08
Ok, thanks!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2005, 20:14:49
net in me straat, 5 min geleden, met spoed ambu, De duitse, alleen ambu. maar dat van de nottarts weet ik dus niet.
\

Alle hap voertuigen krijgen een appaartje in voertuig, zodat cpa kan zien waar deze voertuigen bevinden. zodat deze bij bv. asst, reanimatie en dergelijke ook gestuurd kunnen worden (ipv 2e ambu). ook word de auto van de Notartz over de grens bij dinxperlo voorzien van zon apparatje, zodat ook deze auto kan worden gestuurd direct door de nederlandse cpa. aldus de gelderlander.

lijkt mij heeeel goed nieuws, (apparaten worden in januari 2006 ingebouwd)

MIV waar woon jij als ik vragen mag?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 1 november 2009, 21:15:02
Tot hoever komen ze Nederland in?? Is hun werkwijze afgestemd op de NL situatie?

http://www.nufoto.nl/fotos/119107/mobiel-medisch-team-uit-belgie-helpt-in-eindhoven.html

Mobiel Medisch Team uit België helpt in Eindhoven

EINDHOVEN - Bij het ongeval in Eindhoven waarbij zes personen gewond raakte was naast het Nederlandse MMT Team ook een Belgisch Medisch team ter plaatse.
In België staat de afkorting M.U.G. voor Mobiele Urgentie Groep.

[img width=700]http://media.nu.nl/m/m1dzkl7av693.jpg

http://www.nufoto.nl/fotos/119105/zes-gewonden-bij-ernstig-ongeval-in-eindhoven.html

Zes gewonden bij ernstig ongeval in Eindhoven

EINDHOVEN - Bij een omgeval tussen twee personenauto's op de kruising Hugo van der Goeslaan / Geldropseweg in Eindhoven is zondagavond rond half zes een persoon zeer ernstig gewond geraakt.

Onder politiebegeleiding is de gewonde in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Ook vijf andere inzittenden zijn met verwondingen naar ziekenhuizen in de regio gebracht. Omdat de inzittenden bekneld zaten, moesten ze door de brandweer van Eindhoven in de stromende regen uit de auto’s worden gehaald. Er waren meerdere ambulances en het Mobiel Medisch Team en een Belgisch traumateam ter plaatse.

De kruising zal tot ongeveer acht uur afgesloten zijn voor alle verkeer. Op dit moment vindt Technische onderzoek plaats.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 1 november 2009, 21:51:34
Gebeurt in Zeeuws-Vlaanderen ook genoeg, dat de trauma-heli uit Brugge ter plaatse komt  :)

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2009, 21:55:29
En hoe gaat dat protocollair?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

ffemt19

• Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #16 Gepost op: 1 november 2009, 22:03:54
Er zijn protocollen voor op gesteld . Normaal gezien het zelfde als met een MMT.
Gebeurt al jaren hoor. Moet wel zeggen, is toch een halfuur rijden vanuit Overpelt naar Eindhoven.
Go home we got it !!!  We finish what others can't

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #17 Gepost op: 1 november 2009, 22:08:38
Er zijn protocollen voor op gesteld . Normaal gezien het zelfde als met een MMT.
Gebeurt al jaren hoor. Moet wel zeggen, is toch een halfuur rijden vanuit Overpelt naar Eindhoven.

Een halfuur is niet zo heel veel vergeleken met sommige andere ritten die mmt 1 of 2 af moet leggen na 19:00..

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 1 november 2009, 22:38:31
In dit geval had het te maken met de aanrijtijd van het MMT uit Nijmegen (vlgs OVD-G die ter plaatse was)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 1 november 2009, 22:39:54
Die komen toch uit Volkel?