Hoi Fast One,
Ik ben benieuwd, hoe los je het op als je zo'n arrogante MUG-arts tegenkomt? Gewoon LPA blijven volgen of alles overlaten aan de geneesheer? (in het tweede geval zou ik dan geen poot meer uitsteken..)
WM
we gaan als chauffeurs en verpleegkundigen geen discussie voeren met de MUG arts 'over' de patient heen
we behandelen volgens lpa totdat de MUG arts ter plaatse is, als deze al ter plaatse komt.
als hij daadwerkelijk ter plaatse komt is het even aftasten of hij onze ingezette behandeling kan waarderen, als dit zo is
zal hij min of meer een afwachtende rol innemen en er op toezien dat de patient naar 'zijn' ziekenhuis gaat (centenkwestie?)
komt er een echte moraalridder dan mag je blij zijn met stalen neuzen in je werkschoenen want die walsen het liefste over je heen
ook in deze situatie proberen we ons fatsoen te houden ten opzichte van elkaar en voeren we na overdracht van de patient in het ziekenhuis
een gesprekje met de mug arts en zijn verpleegkundige of het allemaal op zo een manier moet (bijvoorbeeld discussie over medicatie stofnaam en merknaam).
al met al niet echt een ideaal situatie maar onze inzetten hebben wel degelijk effect en er zijn al voldoende inwoners van riemst blij dat die hollanders zo snel waren en dat is toch uiteindelijk wat telt.
dat je verder als ambulancier in belgie weining voorstelt merk je ook dat je op een ehbo amper wordt aangesproken of aangekeken en als je al iets durft te zeggen dan kijkt men of men water ziet branden (uitzonderingen daargelaten) hang je echter een stethoscoop om je nek dan wordt je wel als vakbroeder gezien en soms zelfs als docter aangesproken.....
Is dit ook wettelijk verankerd? Als nu een Belgische patiënt achteraf een klacht indient over de behandeling hoe wordt dit dan tuchtrechtelijk afgedaan? Door de Belgse over door de Nederlandse tuchtcollege en welke regelgeving nemen die als toetsgrond?
wat betreft het wettelijk gedeelte zal ik dit eens navragen daar ben ik niet volledig van op de hoogte
wordt dus vervolgd
groeten fast-one