@KLF: Is het basispeloton 1, dat om 21:42 uur is opgepiept nog daadwerkelijk ingezet?
Welke eenheden er daadwerkelijk zijn ingezet durf ik je niet te vertellen, gezien de zeer forse inzet (waarmee zeer mooie resultaten zijn behaald echt petje af) denk ik van wel maar, zeker weten doe ik het helaas niet. Ik ben vooral bezig geweest met verstrekken van informatie aan de verschillende (H)OVD's en AGS en dan met name wat betreft locaties van brandafsluiters in en op installatiedelen en plaatsen van diverse hydrauliek systemen hoeveelheden van de daar aanwezige hydro-olie en eventuele afsluiters van de tanks.
Het lijkt erop dat het aansluiten van de TS Abbekerk (en later Stedebroec) op ons brandleidingnet een gouden greep is geweest, hierdoor bleef het mogelijk om (na het volledig elektrisch afsluiten van de fabriek) de bluspunten van de zeer moeilijk bereikbare plekken toch van voldoende water te voorzien wat in mijn beleving zeker heeft bijgedragen aan een succesvolle inzet.
Ook de opvolging van bijvoorbeeld het advies om geen gebonden stralen te gebruiken heeft zeker bijgedragen aan een naar verhouding korte inzet van de brandweer (ik meen iets van 15 uur tegen de vorige (2001) gelijke omvangrijke brand 3 dagen)
Ook de inzet van politie met betrekking tot wegafsluitingen heeft zeker zijn vruchten afgeworpen (hoewel dat ook inhield dat ik wat lastig werd toegelaten) hiermee werd voor de brandweer een mooie ruime werkomgeving gecreëerd (die gezien het vele rood en ondanks de ruimte op ons eigen terrein best wel nodig was (bijvoorbeeld 3x wts en 3 keer een RV en weet ik hoeveel TS-en)
Daarnaast werden onze eigen medewerkers gewoon opgenomen in de verzorging, hetgeen door ons zeker werd gewaardeerd.
Voor degene die aanwezig zijn geweest, ik ben "die kleine met dat brandweer vestje" :-) waarvoor overigens dank aan Medemblik