uitgezonden statussen op de lichtkrant - Mogelijk ?

Auteur Topic: uitgezonden statussen op de lichtkrant - Mogelijk ?  (gelezen 2035 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Johan31051970

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Gepost op: 21 december 2005, 22:36:45
Hallo allemaal,

aangezien wij binnen nu en een aantal maanden ook binnen ZHZ met de brandweer overgaan naar C2000 had ik een vraag met betrekking tot de statusboxen welke in de voertuigen gemonteerd gaan worden.

Wij hebben namelijk in Alblasserdam 2 posten, de hoofdpost en nog een subpost. In de hoofdpost komen alle normale verbindingsmiddelen, maar in de subpost komt alleen een lichtkrant te hangen. Omdat wij regelmatig op 2 posten opkomen luisteren we nu het analoge kanaal nog af om te kijken of de personen welke op de subpost opkomen nodig zijn of weer naar huis kunnen. Daarom moeten de personen die opkomen wachten tot het nader berich ' brand meester' voor ze weer weg mogen.

Als we straks gaan werke n met de statusboxen, horen de personen in de subpost dit niet meer en daarom wil ik vragen of iemand weet of de statussen welke vanuit de voertuigen verzonden worden op de een of andere manier automatisch op de lichtkrant geprojecteerd kunnen worden.

Groeten,

Johan Udo - Brandweer Alblasserdam




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2005, 23:12:23
Geen idee of dat mogelijk is, maar ik heb wel een paar andere opmerkingen/ideeen...
* Volgens mij is er geen status voor "brand meester"
* Is het niet makkelijker om 1 porto op de subpost te zetten in dezelfde gespreksgroep?

Groetjes,

Bart


Scherp

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2005, 03:01:56
Volgens mij kan het niet.
De lichtkrant ontvangt namelijk P2000 (analoog) en de statussen gaan via C2000 (digitaal).


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #3 Gepost op: 22 december 2005, 09:44:53
maar in de subpost komt alleen een lichtkrant te hangen.
Misschien te simpel gedacht  :) ; maar is het niet mogelijk om afspraken te maken met de GMC dat zij het bericht 'brand meester' (of andere relevante info) laten verschijnen op de lichtkrant in de subpost? Want hoe is het straks geregeld als de personen op de subpost wél uit moeten rukken?

En die subpost, is dat de post Kinderdijk, of nog een andere post?

Gegroet,
Franc


brw_sluis

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2005, 16:01:37
Volgens mij kan het niet.
De lichtkrant ontvangt namelijk P2000 (analoog) en de statussen gaan via C2000 (digitaal).

P2000 is ook nog altijd digitaal hoor...


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2005, 21:14:59
P2000 is ook nog altijd digitaal hoor...

Alleen niet gecodeerd zoals C2000


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2005, 21:20:50
Alleen niet gecodeerd zoals C2000

Precies, C2000 is anders gecodeerd, dus kan je via p2000 netwerk nooit ontvangen
dus ook niet op de lichtkrant
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2005, 21:35:08
Misschien te simpel gedacht  :) ; maar is het niet mogelijk om afspraken te maken met de GMC dat zij het bericht 'brand meester' (of andere relevante info) laten verschijnen op de lichtkrant in de subpost? Want hoe is het straks geregeld als de personen op de subpost wél uit moeten rukken?

En die subpost, is dat de post Kinderdijk, of nog een andere post?

Gegroet,
Franc

Eén telefoontje is toch voldoende............
Meld het voertuig zich in met de telefoon of gewoon op C2000, als er wat bekend is hoor je het direct. Bij kleine meldingen lijkt het overbodig om je sowieso te wachten. Kan je toch met 1 TS af.
Als de uitrukprocedures goed vastgelegd zijn, moet de GMC dit gewoon uitvoeren. Men kan immers ook terugalarmeren  ;)
Brandwacht 1e klas + WVD


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 22 december 2005, 21:39:32
Hallo allemaal,

aangezien wij binnen nu en een aantal maanden ook binnen ZHZ met de brandweer overgaan naar C2000 had ik een vraag met betrekking tot de statusboxen welke in de voertuigen gemonteerd gaan worden.

Wij hebben namelijk in Alblasserdam 2 posten, de hoofdpost en nog een subpost. In de hoofdpost komen alle normale verbindingsmiddelen, maar in de subpost komt alleen een lichtkrant te hangen. Omdat wij regelmatig op 2 posten opkomen luisteren we nu het analoge kanaal nog af om te kijken of de personen welke op de subpost opkomen nodig zijn of weer naar huis kunnen. Daarom moeten de personen die opkomen wachten tot het nader berich ' brand meester' voor ze weer weg mogen.

Als we straks gaan werke n met de statusboxen, horen de personen in de subpost dit niet meer en daarom wil ik vragen of iemand weet of de statussen welke vanuit de voertuigen verzonden worden op de een of andere manier automatisch op de lichtkrant geprojecteerd kunnen worden.

Groeten,

Johan Udo - Brandweer Alblasserdam
Ik neem aan dat er bij jullie uitrukprocedures zijn,en die zijn bij de AC bekend.Dus die weten ook dat er bij een brandmelding bv die andere post zich ook zal inmelden.Als je uitrukt krijg je met C2000 een gespreksgroep aangewezen waar de inzet op wordt gedaan,als de 2e TS zoals bij jullie bemand is.Kun je je eigen inmelden,en zal je van de AC dezelfde gespreksgroep aangewezen krijgen als de eerste TS.En dan kun je gewoon weer het berichtenverkeer volgen zoals eerst